על הפרק: שיקום נחל עמל קדום במסגרת תוכנית המים לנחל חרוד

מינהלת שטחים פתוחים עמק המעיינות – בית שאן התכנסה להצגת התוכניות. בין התוכניות שמקודמות על ידי רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי ועומדות בבסיס פעילות המינהלת: תוכנית המים למרחב האקווטי, תכנית האב לירדן הדרומי ויצירת אשכול מדגה אקולוגי. צילום: רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי

מליאת מינהלת שטחים פתוחים עמק המעיינות בית שאן, התכנסה כשנה בלבד מיום ישיבת מליאת הפתיחה, ודנה בתוכנית שכבר בוצעו ואלו שנמצאות לקראת ביצוע וכן, בהשלכות החלטת הממשלה לאשר את הצעת המחליטים לפיתוח ושיקום הירדן הדרומי.
בשנה החולפת התכנסו צוותי המינהלת לקידום משותף של התוכניות במרחב, וקיימו שולחנות עגולים בהשתתפות נציגי כלל הגופים, בתחומי תפעול, קהילה, תכנון ועוד.
יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות ויו"ר רשות הניקוז, פתח ואמר כי: "התכנסנו סביב השולחן קבוצה של שותפים. זהו חלק מהתהליך אזורי של השותפות עם בית שאן, ועם כל השחקנים במרחב. אנו מאמינים כי זוהי הדרך הטובה ביותר לנהל את המרחב גם לטובת הטבע והסביבה וגם לטובת הפיתוח הכלכלי והקהילתי. מטרת הפרויקטים כולם היא לשפר את איכות החיים של התושבים והישובים, ניהול ושמירת השטחים הפתוחים, ופיתוח האיזור כולו,  ואנו מברכים על זה.
חזי חרוב, ממלא מקום ראש עיריית בית שאן, אמר כי: "אנחנו רואים תהליך ממשי שמתרחש, במסגרת השותפות האמיתית עם עמק המעיינות ורשות הניקוז. אנחנו רוצים לראות יותר כלים עולים לשטח ואת החזון מתגשם אל מול עיננו".
עובד יבין, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, התייחס להחלטת הממשלה לאשר את הצעת המחליטים לפיתוח וישקום נהר הירדן הדרומי, ואמר כי: "נקודות מבט של שינויי אקלים יכול לפתוח הזדמנויות רבות למרחב, כולל כלכלה אזורית, אנרגיות מתחדשות, ועוד. הצעת המחליטים מתייחסת למים, ניטור ושיקוף איכות המים, היא מקדמת מודלים לניהול השטח, מתוך הבנה שרק ניהול משותף יוביל בסופו של יום לתהליכים מיטיבים לאזור. עוגן משמעותי בהחלטה הוא הקמת מרכז למחקר, כנס ולימוד בגשר. "תפקידנו כעת לגייס את משרדי הממשלה. משרד החוץ והשגריר הישראלי בירדן נמצאים איתנו בקשר, מאחר וזה גבול, הפלטפורמה של שיקום הנהר יכול לעניין בהיבטים רבים נוספים, כגון חקלאות, תיירות וקהילה".
בין התוכניות שמקודמות על ידי רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי ועומדות בבסיס פעילות המינהלת, יש לציין את תוכנית המים למרחב האקווטי ותוכנית האב לירדן הדרומי, שיקום נחל עמל קדום במסגרת תוכנית המים לנחל חרוד, יצירת אשכול מדגה אקולוגי, ועוד -במסגרתן כבר החלו לצאת לפועל תוכניות רבות.

 

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|