עיצוב גרפי – שילוב של אסתטיקה ויכולות שימוש במחשב

אנשי מקצוע עם הכשרה מתאימה יכולים להעביר מגוון רחב של מסרים באמצעות שילוב בין טקסט ותמונה. הם שייכים למקצוע של עיצוב גרפי ועבודתם משולבת בטקסטים מודפסים, פרסום, שיווק ועוד

התחום של עיצוב גרפי תופס תאוצה בשנים האחרונות והוא משולב במגוון רחב של פלטפורמות וענפים. גרפיקה ממוחשבת תמיד הייתה חלק מעולם המחשבים, אבל העיצוב מזניק אותה שלב נוסף קדימה.
הסיבה לכך קשורה לאופן שבו אנשי מקצוע בתחום של עיצוב גרפי מצליחים להעביר מסרים. בניגוד לעיצוב הרגיל שבו בוחרים להתמקד רק בטקסט או רק בתמונה, בעיצוב גרפי משלבים בין שניהם ומשיגים ערך מוסף. הוא בא לידי ביטוי בכתבי עת וספרים, במוצרי צריכה ועיצוב ממשקי משתמש וכמובן בשיווק, פרסום ועיצוב אתרי אינטרנט.

• מה מאפיין את תחום העיצוב הגרפי?

יש כמה מאפיינים מיוחדים לתחום של עיצוב גרפי. ראשית, צריך להחזיק ביכולות תפעוליות של מחשב ובחוש אסתטי. לא כל מי שיש לו חוש אסתטי יודע לתפעל מחשב, וההיפך. האוריינטציה למחשבים היא בין דרישות הסף לעיצוב גרפי ולכן יש שורה ארוכה של אמנים שלא מוצאים בענף הזה את מקומם – על אף הכישרון והיצירתיות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


שנית, אנשי מקצוע בתחום של עיצוב גרפי לא יכולים להרשות לעצמם לקפוא על השמרים. הם צריכים לקבל הסמכה מקיפה ולהישאר עם אצבע על הדופק כדי להיות מעודכנים. בעידן המודרני נמצאים סביבנו מאות מסרים בכל רגע נתון, ורק עיצוב גרפי ייחודי שקולע לטעמו של קהל היעד מסוגל להעביר את המסר ולהשיג את המטרה.

מה צריך לדעת כדי להתקדם בשוק העבודה?

כמובן שניתן ללמוד גם באופן עצמאי ומול אתרי האינטרנט כיצד להפעיל את התוכנות הפשוטות של עיצוב גרפי. עם זאת, כדי להתקדם בשוק העבודה יש צורך בקורס ייעודי והסמכה מוכרת. קורס עיצוב גרפי בג'ון ברייס מועבר על ידי מרצים מנוסים והוא כולל נושאי לימוד רבים. לאורך הקורס לומדים על תורת הצבע, סוגי גרפיקה ממוחשבת, שימוש בתוכנות עיצוב ועיבוד תמונות שונות ועוד.
אחרי הקורס המקצועי כבר קל יותר להתקדם בשוק העבודה ואפשר להגיש מועמדות למשרות מובילות בענף ההייטק והמחשבים. משרה התחלתית כמעצב גרפי מגלמת שכר יחסית גבוה ואפשרויות קידום.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אפשר לנצל את הקשרים האישיים שנוצרים במהלך הקורס כדי להתקבל לעבודה במשרד פרסום, בגוף תקשורת או בחברת יחסי ציבור. אפשרות אחרת היא להציע שירותי עיצוב גרפי באופן עצמאי ולפתוח משרד ועסק פרטי.
התחום של עיצוב גרפי הוא דוגמא מצוינת לאופן שבו השימוש במחשבים משנה את התקשורת בין בני אדם. בעזרת התקשורת החזותית הנשענת על שילוב אלמנטים גרפיים ניתן להשיג יתרונות רבים ולהבליט את המסר. כל זה נלמד במהלך הקורס המקצועי ומהווה תשתית לקריירה מתגמלת.