"עושים כל מה שצריך למען כל הפצועים"

המשפחה התומכת שמחכה בקיבוץ, המטופלים ששומרים איתו על קשר והחלום הקטן ליום שאחרי. ד"ר איתן מירון מקיבוץ עין דור שבעמק יזרעאל, רופא משפחה של 'מכבי שירותי בריאות' בבית שאן-משתף מרחוק על העשייה שלו באזור עוטף עזה. צילום: מכבי

מאז ה-7.10, ד"ר איתן מירון, רופא משפחה ב-'מכבי שירותי בריאות' בבית שאן, מטפל ומפנה פצועים באזור עוטף עזה לאחר שהוזעק למילואים ליחידת פלמ"ר. שבועות של אימונים ממוקדים והכניסה הקרקעית מצביעים על תקופה עמוסה בעשייה. "זו תקופה מאתגרת, לומדים לעסוק בדברים אחרים. אני פוגש אנשים מדהימים ולכולנו מכנה משותף של אחדות, רעות ואהבת הארץ. כולנו מבינים שאנחנו כאן לזמן ממושך, יש לי סבלנות וכל עוד הצבא צריך אותנו פה נעשה כל מה שצריך למען כל הפצועים"
ד"ר מירון, תושב עין דור, יצא למילואים והשאיר בבית אישה, שלושה ילדים וסבים וסבתות בכוננות גבוהה. "אשתי רופאה בעפולה, נמצאת גם היא בתקופה מאתגרת, לשמחתי הסבים והסבתות ביחד עם הקיבוץ עוזרים לנו עם הילדים וזה משמעותי מאוד. כמובן מד הגעגוע גבוה וכל פעם שאני יוצא לאפטר זה כמו אוויר לנשימה".
גם עם המטופלים שלו הוא משתדל לשמור על קשר טלפוני ולעזור ככל הניתן מרחוק. "יש פניות ויש בקשות דיגיטליות שאני מטפל בהן. אני חייב לומר שמכבי כארגון מאוד עוזרים ותומכים, כל הזמן בקשר לעזור ודואגים למחליפים עבורי. יש לי צוות מופלא במרפאה שאליו אני מתגעגע ומעדכן אותי. אין ספק שהסביבה תומכת יותר קל להתרכז במשימות".
ומה לגבי היום שאחרי? "אני מדמיין אותי, האישה וילדים נוסעים לטיול בדרום לאיזה גב עם נוף פסטורלי. אפשר לומר שמיציתי לישון עם אנשים שהם לא אישתי והילדים, ומיציתי רעשים והשכמות בלילה שהם לא מהתינוק שבבית״.