עונש מרתיע: מאסר בפועל על בריונות בכביש

השופט אדריס נעמן, שופט בית משפט השלום בנצרת גזר את העונש על תושב האזור בגין בריונות בכביש – נהיגה פוחזת ודרישה באיומים של רכוש. צילום: המחשה ע"י דייגו גרץ

מאסר בפועל נגזר על תושב באזור העמקים בגין בריונות בכביש – נהיגה פוחזת ודרישה באיומים של רכוש. על פי המתואר בכתב האישום המתוקן, נסעו שני בחורים ברכבם בכביש שבין מושב מולדת לטבריה.
במהלך הנסיעה הבחינו ברכב מסוג פורד הנהוג בידי הנאשם, כשהוא נוסע מאחוריהם במהירות מופרזת, עוקף אותם במהירות ולאחר מכן מאט בפתאומיות ומאלץ אותם לעצור, על מנת שלא להתנגש בו. הדבר חזר על עצמו מספר פעמים, כאשר באחת מהן, ליד הכניסה לקיבוץ רמת צבי, עקף הנאשם את המתלוננים ועצר לפניהם וחסם את דרכם.
המתלוננים חששו לביטחונם ולכן ביצעו פניית פרסה בחזרה לכיוון הקיבוץ, אלא שהנאשם עשה כמוהם והמשיך לנסוע אחריהם. המתלוננים דיווחו למשטרה על האירוע וביקשו עזרה, אולם בינתיים שב הנאשם ועקף אותם ואילץ אותם לעצור את רכבם. או אז עשה הנאשם פניית פרסה וכאשר הוא עוצר במקביל לרכבם צעק על המתלוננים כי הם "עושים לו פוזות" ואף איים עליהם באומרו: "אני אפוצץ אתכם, אני לא אתן לכם לצאת מפה".

• אחד המתלוננים נטש את הרכב ונס על נפשו

המתלוננים ניסו לדבר על ליבו ולאחר חילופי דברים נסעו מהמקום, תוך שהם סבורים כי הנאשם הניח להם לנפשם. אלא שכעבור זמן קצר התברר כי הנאשם ממשיך לרדוף אחריהם לתוך הקיבוץ, ושוב עצרו את רכבם ולידם עצר הנאשם. הנ"ל דרש מהם להוציא את תכולת כיסיהם וצעק עליהם בצורה מאיימת, והם בתגובה נתנו לו 100 שקלים ונמלטו מהמקום בנסיעה מהירה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הנאשם המשיך לרדוף אחריהם עד אשר הגיעו לשער נעול ונאלצו לעצור. בשלב זה עזב אחד המתלוננים את הרכב ונס על נפשו להסתתר באחד מבתי הקיבוץ, ובינתיים דרש הנאשם מהמתלונן השני לתת לו את כל תכולת כיסיו. המתלונן אמר לנאשם כי אין בידיו דבר למעט הפלאפון שלו, והנאשם לקח את הפלאפון (מסוג אייפון 6) מידיו, ונסע מהמקום בפראות. בהמשך איבד שליטה על הרכב, סטה מהכביש והתדרדר לתעלת מים. משנכשלו ניסיונותיו לחלץ את הרכב, נטש אותו ועזב את המקום.
בפסק הדין נכתב על ידי השופט אדריס נעמן: "מעשים כגון מעשיו של הנאשם, המשלבים בריונות חסרת רסן והטלת טרור על אחרים במרחב הציבורי ועל הכבישים בפרט, הפכו שכיחים ונפוצים במדינתנו, והם גובים קורבנות תמימים על בסיסי יומי. על בית המשפט להרים תרומה למיגור תופעות אלו ולהבהיר לנאשם שכאן ולנאשמים פוטנציאלים כי מי שנוהג בבריונות באנשים תמימים שנקלעו במקרה לדרכו ואינו מניח להם לנפשם ללא כל סיבה נראית לעין, יורחק מהמרחב הציבורי לתקופה, ויפחית את הסכנה הנשקפת ממנו".