סניף ער"ן ברמת ישי מציין עשור של פעילות

לאורך השנים גדלה באופן משמעותי פעילותו של הסניף, והיום יש בו למעלה מ-65 מתנדבים ומתנדבות שרובם הגדול הם תושבי רמת ישי, מתוכם חמישה כוננים העונים לשיחות סיכון ומצילים חיים בכל יום. צילום: יח"צ

בימים אלו מציין סניף עמותת ער"ן בעמק יזרעאל 10 שנים של פעילות. הסניף אשר התחיל את דרכו בנהלל פועל בארבע השנים האחרונות ברמת ישי, זאת הודות למאמציו של ראש המועצה המקומית, עפר בן אליעזר, אשר הבין את החשיבות והתרומה של ער"ן והקצה עבור פעילות הסניף מבנה מתאים וראוי. יצוין כי סניפי ער"ן ברחבי הארץ ניתנים לעמותה על ידי הרשויות והמועצות המקומיות.
לאורך השנים גדלה באופן משמעותי פעילותו של הסניף, והיום יש בו למעלה מ-65 מתנדבים ומתנדבות שרובם הגדול הם תושבי רמת ישי, מתוכם חמישה כוננים העונים לשיחות סיכון ומצילים חיים בכל יום. מרבית המתנדבים בסניף יצאו לפנסיה בשנים האחרונות וחיפשו מקום להתנדב בו ולהעניק לאחר. מתנדבות ומתנדבי הסניף עברו תהליך הכשרה ארוך כדי להעניק עזרה ראשונה נפשית וסיוע במקרים של מצוקה נפשית, חרדה, דיכאון ומחשבות אובדניות ועוד.
לאורך השנתיים האחרונות ליוו מתנדבי הסניף את תושבי העמק בהתמודדותם עם מגפת הקורונה וההשלכות הבריאותיות והנפשיות שבאו בעקבותיה, וסיפקו מענה מהיר, נגיש תוך שמירה על פרטיותם של הפונים.
מעבר לפעילות השוטפת והיומיומית של הסניף המתנדבים של ער"ן גם מגיעים לחטיבות ותיכונים בבתי הספר האזוריים בעמק ומעבירים לתלמידים ולצוות החינוכי סדנא הכוללת הדרכה על חוסן נפשי, משברים של גיל ההתבגרות וכיצד לנהל ולצלוח אותם בהצלחה וכיצד ניתן לסייע. במהלך השנה החולפת קיימו מתנדבי הסניף הדרכות פרונטליות ובאמצעות זום לכ-450 תלמידים ותלמידות מאזור עמק יזרעאל.
לדברי מירה פרבשטיין – מנהלת סניפי ער"ן ברמת ישי, חיפה והקריות: "בשנתיים האחרונות אנחנו עדים לעלייה ברמות המתח והלחץ בחברה הישראלית. אנחנו עדים למתחים בעקבות משבר הקורונה, המצב הביטחוני והכלכלי. אנחנו רואים את החשיבות של המענה, את האוזן הקשבת עבור לכל כך הרבה פונים ופונות ושמחים להיות שם עבורם ולתת מהנה, מהיר ואנונימי".
עמותת ער"ן פועלת כבר 50 שנה ומעניקה שירות התנדבותי הומניטרי להגשת עזרה ראשונה נפשית מצילת-חיים, לכלל הציבור הישראלי על כל מגזריו, בצורה אנונימית ומיידית, 24 שעות ביממה בכל ימות השנה בטלפון 1201 ובאתר העמותה www.eran.org.il.