סטארט אפ חדש במגדל העמק: מערכת שתתריע אם שכחתם את הילד

מדובר במערכת אלקטרונית מפעילה את אזעקת המכונית במקרה וילד נשכח באוטו נעול. הדגם שהמציאו צמד התלמידים מתבסס על שני מעגלים חשמליים מחוברים ביניהם כאשר הראשון נועד לזיהוי נעילת הרכב וילד בתוכו (זיהוי מסה מעל 2 ק"ג) ואילו המעגל השני – הפעלת האזעקה

יריד החקר המדעי המתקיים מדי שנה במגדל העמק ובו מציגים תלמידי חטיבות הביניים ותלמידי בתי הספר היסודיים עבודות בתחומי המדעים, חשף גם השנה מספר עבודות מסקרנות וביניהן עבודה אחת שהגיעה עד ללשכתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ.
טום קרוגליאקוב ואייל מילר, תלמידי כיתה ט' בבית הספר "יערת העמק" הציגו במהלך היריד פתרון טכנולוגי המבקש לתת מענה לתופעה הכואבת והמזעזעת של שכחת ילדים בכיסא הבטיחות במכוניות בתקופת הקיץ.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במסגרת לימודיהם על פרויקט PBL שמטרתו למידה בעקבות פתרון בעיות, הם בחרו לפתור את הנושא הכאוב שגבה בתשעה שנים האחרונות את חייהם של 12 תינוקות. מדובר במערכת אלקטרונית מפעילה את אזעקת המכונית במקרה וילד נשכח באוטו נעול.
הדגם שהמציאו צמד התלמידים מתבסס על שני מעגלים חשמליים מחוברים ביניהם כאשר הראשון נועד לזיהוי נעילת הרכב וילד בתוכו (זיהוי מסה מעל 2 ק"ג) ואילו המעגל השני – הפעלת האזעקה. במהלך בניית המערכת נעזרו התלמידים באנשי מקצוע רבים וביניהם מהנדסים, מורים ואפילו עובדי מוסך ולאחר שסיימו שלחו התלמידים מכתב לשר התחבורה ישראל כ"ץ הציגו בפניו את הרעיון שפיתחו והציעו לחוקק חוק שיחייב את כל תושבי ישראל להתקין מערכת התרעה דומה ברכבם.