סטארטאפ "יזרעאלי": תלמידים מעפולה פיתחו מוצר קירור ייחודי

תלמידי בית ספר היסודי אלון יזרעאל בעפולה מציגים בימים אלה את ה"קוסקיקולד" (COSICOLD) – מוצר שתפקידו לקרר שתייה חמה ולקצר את זמן ההמתנה ללא שינוי טעם השתייה. המטרה: מתן מענה לקירור בקבוק אוכל לתינוקות, שתייה חמה לילדים וכן לכל מי שקצר בזמן וזקוק מאוד לשתייה חמה

במסגרת שיעורי החקר המדעי בביה"ס פיתחו תלמידי כיתה ו' בבית הספר היסודי אלון יזרעאל בעפולה את ה"כוסיקולד" (COSICOLD), מוצר שתפקידו לקרר שתייה חמה ולקצר את זמן ההמתנה ללא שינוי טעם השתייה. המוצר יכול לתת מענה לקירור בקבוק אוכל לתינוקות, שתייה חמה לילדים וכן לכל מי שקצר בזמן וזקוק מאוד לשתייה חמה.
העבודה נבחרה לאחת מעשרת עבודות החקר המצטיינות במחוז. כל עשרת העבודות המצטיינות יוצגו ביריד החקר המחוזי שיתקיים בחודש מאי בכרמיאל.
מיכל ברובן מנהלת בית הספר: "אין ספק שתהליך חקר זה ממחיש הלכה למעשה את חזון בית הספר והשאיפה לחנך בוגר בעל חשיבה עצמית ויצירתית, אדם יוזם וחוקר.
אני מודה להורי התלמידים שסייעו בכל דרך אפשרית לקידום ופיתוח המוצר".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במהלך השיעורים תכננו התלמידים כיצד ייראה המוצר, מאלו חומרים יפותח והאם הוא אכן עונה למטרה. לאחר העלאת הרעיון פנו חברי קבוצת החקר למהנדס והוא העלה את הרעיון על סרטוט והדמיה. השלב הבא היה פיתוח אבטיפוס. בעקבות עלויות גבוהות החליטו חברי קבוצת החקר לשנות את החומר המקורי- סיליקון ולייצר את המוצר מ"דלרין". בסופו של תהליך ארוך ה- COSICOLD יצאה לאור והביאה גאווה גדולה לבית הספר. בחודש מרץ התקיים בעיר יריד חקר, בו כל בתי הספר בעיר הציגו את תוצר החקר שלהם או את המוצר אותו פיתחו. ביריד החקר ישבה וועדה אשר החליטה מיהן העבודות המצטיינות שייצגו את המחוז.