סופית: כלא מגידו יפונה לטובת הקמת אטרקציה תיירותית בינ"ל

החלטה היסטורית של ממשלת ישראל: כלא מגידו הישן יפונה – אשכול כליאה ושיקום יוקם בסמוך אליו.
צילום: מ.א מגידו

מאבקו של ראש מועצת מגידו איציק חולבסקי לפינוי כלא מגידו וחשיפת הפסיפס העתיק שבתוכו, גרף השבוע הישג משמעותי כאשר ממשלת ישראל החליטה סופית על פינוי הכלא והקמת מתקן כליאה נרחב בסמוך אליו.
פינוי כלא מגידו הישן המאכלס כעת אסירים בטחוניים, יאפשר את חשיפת רצפת הפסיפס העתיקה הנמצאת במתחם הכלא ומשויכת לכנסייה העתיקה והראשונה בעולם שהוקמה במקום. הפינוי יביא להקמת אטרקציה תיירותית בינלאומית מהמדרגה הראשונה בצומת מגידו, דבר שיהפוך את האזור כולו לשער הכניסה המרכזי לתיירות צליינית בצפון הארץ.
על פי ההחלטה, יוקם אשכול כליאה במגידו, מערבית לאזור בו קיים הכלא הישן, שיהיה מודרני וחדשני מבחינת השימוש בטכנולוגיות מתקדמות; יחליף תשתיות של מספר בתי סוהר מיושנים ויכיל כ-2,600 מקומות כליאה עם אפשרות הרחבה לכ-4,000 מקומות.
במסגרת ההחלטה מוקצב סכום של 62 מש"ח למימון תשתיות הכרחיות לאשכול הכליאה והשיקום ומוקמת ועדת מכרזים לקידום לביצוע התשתיות המרכזיות של המתחם.
תכנית פינוי כלא מגידו מגידו הינה חלק מהתוכנית הלאומית לייעול והרחבה של מערך הכליאה ומרחב המחיה בבתי הסוהר והיא התקבלה בתום עבודת מטה מקיפה של המשרד לביטחון הפנים ושירות בתי הסוהר, ובשיתוף משרד ראש הממשלה ומשרדי האוצר והמשפטים וזאת לאחר לחץ כבד שהפעיל ראש מועצת מגידו, איציק חולבסקי במהלך השנים האחרונות על כל הנוגעים בדבר, תוך שהוא מלווה אישית את התקדמות הנושא והחלטות המשרדים השונים ונמצא בקשר שוטף עם המשרד לבטחון פנים ושרות בתי הסוהר.
חולבסקי אמר השבוע: "מדובר בציון דרך היסטורי לא רק בכל הנוגע לתשתיות הכליאה בישראל, אלא מבחינתנו בראש ובראשונה להפיכת אזור צומת מגידו לאטרקציה תיירותית יוצאת דופן. אנחנו שוקדים כבר תקופה ארוכה על תכניות הפיתוח התיירותיות במקום שיהווה את שער הכניסה המרכזי לכל התיירות הצליינית בישראל. יחד עם פארק הקיני שאנחנו מקדמים ובשילוב תל מגידו יהפוך איזור צומת מגידו למרכז תיירות וטיולים בינלאומי. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה, לשר עמר בר לב ולנציבת שרות בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי".