סוכן סמוי הוביל למעצר 33 חשודים באחזקה וסחר בסמים

במסגרת מבצע מיוחד נעצרו החשודים- חלקם מעפולה ומגדל העמק

לפנות בוקר, בתום חקירה סמויה שארכה כשנה שלמה, ערכה המשטרה מבצע מיוחד במסגרת המאבק בתופעת הירי והאלימות הפנימית בקרב עבריינים ובמגזר הערבי.
במהלך החקירה בלשי המשטרה הפעילו סוכן סמוי בקרב עבריינים ברחבי הארץ. כאמור, היום בבוקר, לאחר שניתן האות מבצע רחב של מעצר חשודים וחיפושים יצא לדרך.
הפעלת הסוכן הינה חלק ממארג פעולות של מאבק מתמשך ונחוש בתופעת השימוש, אחזקה וסחר באמצעי לחימה וסמים. החיבור בין סחר בסמים ואחזקת אמל״ח בלתי חוקי פוגע באופן ישיר בביטחון הבסיסי והאישי של האזרח הנורמטיבי, ועל כן מהווה מטרה לפעילות משטרתית בלתי מתפשרת.
במהלך הפעלת הסוכן, לאחר שביסס את מעמדו ורכש את אמונם של החשודים ביצע הסוכן מספר רב של רכישות ועסקאות בתחום הסחר באמצעי לחימה וסמים תוך איסוף ראיות מפלילות כנגד עבריינים משפיעים בתחומים אלה.

במסגרת המבצע נתפסו אמצעי לחימה רבים
במסגרת המבצע נתפסו אמצעי לחימה רבים מסוגים שונים

במסגרת הפעלתו רכש הסוכן כלי נשק ואמצעי לחימה מסוגים שונים וביניהם: שני רובים מסוג קרל גוסטב, רובה M-16, תת מקלע מסוג MP5, אקדח תוצרת F.N, אקדח תוצרת ברטה ומשתיק קול,אקדח תוצרת גלוק, אקדח תוצרת סמית' ווסן ועוד 4 אקדחים מסוגים שונים. בנוסף נרכשו גם סמים מסוכנים במספר עסקאות ובמשקל כולל של: כחצי קילו קוקאין ו-2.7 ק"ג מריחואנה.
היום לפנות בוקר שלב החקירה הגלויה החל בביצוע מעצר חשודים בישובים: עפולה, מגדל העמק, שיבלי ואום אל גאנם, רמת גן, פתח תקוה, נהריה, אום אל פחם. בנוסף נעצרו שבעה עצורים המוחזקים בבתי הכלא של שירות בתי הסוהר. למעלה מ-250 בלשים, חוקרים, לוחמי יס"מ ומשמר הגבול, כלבנים וטכנאי זיהוי פשטו על בתיהם של החשודים בסחר באמצעי לחימה וסמים מסוכנים.
עד כה נעצרו: 33 חשודים ובחיפושים נתפסו סמים מסוכנים מסוגים שונים ובכמויות שונות, וכ-200 אלף שקלים במזומן. עוד נתפסו מספר כלי רכב וקטנועים ששימשו את הסוחרים במהלך העיסקאות השונות בשווי של מאות אלפי שקלים לצורך בקשת חילוט.

נתפסה כמות גדולה של סמים
נתפסה כמות גדולה של סמים

כלל העצורים יובאו החל מהשעה 11:00 הבוקר לדיונים בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט שלום נצרת וצפויים מעצרים נוספים.
בהודעה של משטרת ישראל נכתב: "משטרת ישראל מפעילה מערך אמצעים גלויים וסמויים המושתתים על יכולות טכנולוגיות ואנושיות לאיסוף ראיות, מעצרם של עבריינים והבאתם לדין. המבצע והפעלת הסוכן מצטרפים לשורה ארוכה של פעילויות ומבצעים שביצעה ומבצעת משטרת ישראל בשנים האחרונות, במישור המודיעיני, מבצעי והחקירתי, לרבות באמצעות הפעלת סוכנים אמיצה, יצירתית ומוקפדת. מאבקה הנחוש של משטרת ישראל בשת״פ עם רשויות האכיפה כנגד הפשיעה החמורה והאלימה, היא בדגש על תופעת הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי, סחר באמל״ח לסוגיו, סחר בסמים ואלימות במסגרת סכסוכים בין גורמים עברייניים – תופעות הפוגעות בראש ובראשונה בציבור הנורמטיבי, בכלל המגזרים ומסכנות באופן ממשי את שלום הציבור וביטחונו. מאבק זה הניב עד כה חשיפות משמעותיות וביסוס ראיות כנגד מאות עבריינים, הרחקתם מהחברה ופגיעה בתשתית הכלכלית המופקת מן הפשיעה ומאפשרת את המימון  לפעילותם העבריינית".