נתפס מפעיל קרבות כלבים מזנים מסוכנים בעמק

בביתו של המפעיל, צעיר כבן 19, נתפסו ארבעה כלבים הנחשבים מסוכנים ללא חיסון וסירוס.

צעיר כבן 19, תושב הכפר כנא, נעצר בידי המשטרה בחשד לקיום קרבות כלבים. על ביתו של הצעיר פשטו שוטרי משטרת ישראל, בשיתוף  עם יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות הווטרינר האזורי, כאשר במהלך החיפוש נחשפו 4 כלבים השייכים לזנים המוגדרים ככלבים מסוכנים: 3 כלבי פיטבול מעורבים עם אמסטף, וכלבה נוספת מסוג פיטבול מעורב עם זאב.
על פי החשד, הכלבים שנתפסו בביתו של הצעיר, הוחזקו למטרת קרבות וקיום אירועים בהם החשוד שיסה את הכלבים זה בזה. כל הכלבים שנתפסו היו ללא חיסונים נגד כלבת, וללא שבב אלקטרוני, כשהם לא מסורסים, חלק מהכלבים היו עם פציעות שונות ככל הנראה מהקרבות בהם השתתפו. הכלבים הועברו לטיפול הויטרינר האיזורי.

אחד הכלבים המסוכנים שנתפסו בבית של הצעיר בכפר כנא
אחד הכלבים המסוכנים שנתפסו בבית של הצעיר בכפר כנא

מעצר הצעיר בוצע לאחר חקירה סמויה שיזמה המשטרה,לאחר שפעיל ארגון "תנו לחיות לחיות" נחשף לסרטון בו תועד קרב בן כלבים בשטח פתוח באזור הצפון.
מהמשטרה נמסר כי החשוד יובא מחר לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשה להאריך את מעצרו. עוד נמסר באותו עניין כי תופעת קרבות הכלבים גורמת לסבל, פציעות ואף מוות של כלבי הקרבות, לעיתים אף לוכדים בעליהם כלבים משוטטים ומשסים בהם את כלביהם למטרות אימון ובידור. פעמים רבות, כלבי הקרבות מוחזקים בתנאים קשים, סובלים מהתעללות, מוזנים בסטרואידים ומורעבים מתוך מטרה להגביר את האגרסיביות שלהם. כלבים אלה, גם אם שורדים ונלקחים מבעליהם, מצריכים תהליך שיקום ארוך עד בלתי אפשרי לפני שיוכלו, אם יתמזל מזלם,למצוא בית מאמץ. משטרת ישראל והמשרד להגנת הסביבה רואים בחומרה התעללות בבעלי חיים בכלל וימשכו לפעול כנגד התופעה האכזרית של קיום קרבות כלבים וידאגו למיצוי הדין עם אותם עבריינים. כך לשון הודעת המשטרה