נפל מגובה 3 קומות וחזר ללכת: "הרופאים במרכז רפואי העמק אמרו לי שאני נס רפואי"

"למעשה ניתן לומר שעמוד השדרה שלו היה מרוסק בחלקו התחתון", הסביר ד"ר יחיא מוחמד, מומחה באורתופדיה ובכירורגיה של עמוד השדרה ביחידה לניתוחי גב בהעמק. "היום שבו הצלחתי ללכת היה יום חג עבורי", סיכם המטופל
צילום: העמק

ב', בן 40 ממרכז הארץ נפל מגובה 3 קומות ופונה למרכז הרפואי העמק כשהוא בסכנת חיים ועם שיתוק בפלג גופו התחתון שנגרם מעוצמת הנפילה. לאחר שיוצב מצבו החליטו רופאי יחידת הגב במחלקה האורתופדית של המרכז הרפואי העמק לנסות להצילו מנכות, ואף שהסיכויים לא היו לטובתו ביצעו ניתוח גב מתקדם שהחזיר לו את השליטה והתפקוד. "אין לי מילים להודות לרופאים שהצילו את חיי. הם אמרו שהסיכוי להצליח להחזיר לי תפקוד בפלג גוף תחתון הוא נמוך מאד, ושאני בגדר נס רפואי ממש", סיפר השבוע כשהגיע לביקורת לאחר תהליך שיקומי ממושך.
"המטופל פונה אלינו לאחר נפילה קשה מאוד כשהוא סובל משיתוק מלא ברגליים ופגיעה באיברים נוספים", הסביר ד"ר יחיא מוחמד, מומחה באורתופדיה ובכירורגיה של עמוד השדרה ביחידה לניתוחי גב במרכז הרפואי העמק. "למעשה ניתן לומר שעמוד השדרה שלו היה מרוסק בחלקו התחתון, וזה גרם לכך שהוא הפך נכה ברגליו. המשמעות של שבר כזה היא שהסיכויים להצלחת הניתוח ולהחלמה הם מאוד נמוכים. מכיוון שמדובר במטופל צעיר החלטנו שחייבים לנסות להציל אותו מנכות ונכנסנו לניתוח מורכב וממושך. בחדר הניתוח, יחד עם ד"ר מיכאל רייכל, מנהל יחידת הגב, הצלחנו לקבע את כל החוליות השבורות עם ברגים ומוטות, ושחררנו את הלחץ שהופעל על חוט השדרה בעקבות השבר. בהתחלה לא האמנו שהמטופל יחזור ללכת, אבל ברגע שראינו שהוא מתחיל להזיז את קצות האצבעות בכפות רגליו זה נתן לנו הרבה תקווה. בשילוב עם שיקום ארוך והרבה עבודה של המטופל הוא חזר ללכת. מדובר במקרה נדיר מאוד, גם לפי הספרות הרפואית, שבו אדם שהיה משותק בשתי רגליו חוזר ללכת בכוחות עצמו ונעזר בקב בחלק מהזמן".
"הגעתי לבית החולים במצב קשה, אושפזתי בטיפול נמרץ ועברתי ניתוח", סיפר ב'. הייתי מאושפז במחלקה האורתופדית במרכז הרפואי העמק כחודש וחצי ואחר כך אושפזתי בשיקום. לאחר הניתוח הייתי מרותק למיטה עם שתי רגליים מגובסות ללא יכולת לזוז. כל הזמן קיוויתי והאמנתי שאני אחזור ללכת. בזכות המנתחים המדהימים וכל הצוותים במחלקות השונות שטיפלו בי קרה לי נס וחזרתי ללכת בכוחות עצמי. היום שבו הצלחתי ללכת היה יום חג עבורי. אני מודה לצוות שעשה הכל מהר כדי להציל את החיים שלי ולהחזיר אותי לתפקוד מלא", הוא מסכם.