נעצר חשוד בניסיון רצח שנמלט מהארץ

הנאשם ששלף אקדח בסמוך למועדון בטבריה פגע בצעיר מכפר בגליל התחתון שחייו ניצלו רק לאחר ניתוח בבית החולים. משטרת ישראל פעלה במשך יותר משנה בניסיון לעלות על עקבותיו תוך ביצוע פעילויות חקירה מורכבות וממושכות בחו"ל ותוך הפעלת רשויות החוק במספר מדינות באירופה. המחשה: צילום ע"י פרץ פרטנסקי – פליקר

בליל ה-14.8.2014 יצאו 5 צעירים תושבי המועצה המקומית עילבון שבגליל התחתון לבילוי במועדון ה"סלינה" ששוכן על חוף הים בטבריה. במקום בילה גם הנאשם רן שמאי.
בשעה שיצאו הצעירים מהמועדון, נכנס הנאשם לרכבו ויצא ממנו כאשר הוא חמוש באקדח גנוב. הוא החל הולך לכיוון אחד הצעירים שהתעכב אחרי חבריו ופנה אליו. הצעיר, ראזק שמו, ניסה להתרחק מהנאשם והתעלם מקריאותיו. הנאשם צעד אחריו והתקרב אליו. ראזק בתגובה נכנס לרכבו וביקש מחבריו שהיו עדיין מחוץ לרכב להיכנס כדי שיוכלו לנסוע. החברים של ראזק שהיו מחוץ לרכב – פאדי ועמראן ניסו להרגיע את הנאשם שטען כי ראזק פגע בכבודו, ואף התנצלו על התנהגותו של ראזק – הכל כדי להשתחרר מהנאשם ולחזור הביתה.
הנאשם התרחק מהם מעט, הסתובב, שלף את אקדחו וירה לעברם מטווח קצר שתי יריות. אחת היריות פגעה בחזהו של עמראן והוא התמוטט ונפל. הנאשם הוסיף לכוון את הנשק אל עבר הצעירים ולחץ שוב על ההדק – אך נתקל במעצור. הוא זרק את הנשק למי הכנרת ונכנס שוב אל המועדון שהיה בשלבי סגירה, לאחר מכן יצא ממנו ונעלם.


הצעירים עשו ככל שיכלו על מנת למנוע את הגלישה לאלימות, אך הנאשם, בדם קר – שלף אקדח וירה בהם. אלמלא היה נתקל במעצור האירוע היה מסתיים עם תוצאות קשות הרבה יותר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עמראן הובהל לטיפול רפואי ע"י חבריו ברכבם. הם יצרו קשר עם מד"א, כשאמבולנס חבר אליהם ופינה את עמראן לב"יח פוריה כשהוא במצב קשה, ללא הכרה, סובל מקשי נשימה ולאחר שאיבד דם רב. משם הועבר עמראן לבית החולים רמב"ם כשהוא מורדם ומונשם, ושם גם בוצע ניתוח שהציל את חייו.
משטרת ישראל פתחה בחקירה מקיפה על מנת לאתר את הנאשם. החקירה העלתה כי הנאשם נמלט מהארץ באופן בלתי ידוע ולמיקום שאינו ידוע.

• אני שמח שהצלחנו להביאו לדין בארץ

משטרת ישראל פעלה במשך יותר משנה בניסיון לעלות על עקבותיו תוך ביצוע פעילויות חקירה מורכבות וממושכות בחו"ל ותוך הפעלת רשויות החוק במספר מדינות באירופה. לבסוף אותר הנאשם באוקריאנה.
במקביל, נציג המדינה הגיש בקשה למעצרו לשלטונות האוקראינים, והנאשם נעצר על ידם לאחר שנה וחצי שהיה במחתרת. לאחרונה, הושלם תהליך ההסגרה והוא נמסר לנציג משטרת ישראל שהביאו ארצה להעמדתו לדין.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


רפ"ק אילן אביעד שריכז את החקירה מסר: "מדובר בהתנהגות בריונית לשמה שכמעט ועלתה בחייו של צעיר שכל שרצה הוא לבלות עם חבריו. הצעירים עשו ככל שיכלו על מנת למנוע את הגלישה לאלימות, אך הנאשם, בדם קר – שלף אקדח וירה בהם. אלמלא היה נתקל במעצור האירוע היה מסתיים עם תוצאות קשות הרבה יותר. משטרת ישראל עשתה מאמצים כבירים על מנת לאתר את הנאשם ולהביאו לדין. יש להבין כי מדובר באדם שההתנהגות העבריינית אינה זרה לו, הוא הצליח לצאת מהארץ באופן בלתי חוקי ועשה מאמצים גדולים כדי לא להתגלות ולהסתיר את עקבותיו. איתורו ולכידתו דרשו פעילויות חקירה חובקות עולם ושיתוף פעולה עם גורמי אכיפת החוק במספר רב של מדינות. אני שמח שהצלחנו להביאו לדין בארץ. לכידתו מראה כי כולם שווים בפני משטרת ישראל ואין הפרדה בין דם לדם. אני מקווה שמערכת בתי המשפט תחמיר בעונשו והוא ימצא שנים רבות מאחורי סורג ובריח".
כנגד הנאשם הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים ע"י פרקליטות צפון.
כתב האישום כולל עדי תביעה רבים- עדות למורכבות החקירה והמאמצים הרבים שנדרשו על מנת להביאו לדין.