ניצל לאחר פגיעה קריטית בוושט ובלוע

עובד זר נפצע קשות בפניו ובבית החזה כתוצאה מפיצוץ לחץ אוויר דחוס. צילום: פוריה

מינוג (43) עובד זר מתאילנד, שהועסק בחקלאות באחד מיישובי האזור, נפצע קשות בפניו ובבית החזה כתוצאה מפיצוץ לחץ אויר דחוס בצינור השקייה (Blast injury).
ד"ר ברק לויט, מנהל יחידת הטראומה במחלקה הכירורגית במרכז הרפואי פדה-פוריה מתאר, "מינוג נפצע באופן קשה כתוצאה מלחץ אויר גבוה בצינור שיצר הדף ונזק הדומה לפיצוץ מטען חבלה.
מינוג הובהל ע"י ניידת טיפול נמרץ של מד"א ישירות לחדר הלם. כשהגיע עם סימני פגיעת הדף בפנים ובבית החזה, החלטנו להרדים ולהנשים אותו באופן מידי ולבצע סדרה של בדיקות כדי לאמוד את הנזק לאיברים הפנימיים. הודות לכך זיהינו פגיעה קשה קרע בוושט (פגיעות כאלה לרוב מאובחנות בשלב מאוחר, מספר ימים לאחר הפציעה) ופגיעה בלוע. ובנוסף פציעה קשה בריאות".
ד"ר אורי ויזל, מנהל יחידת ניתוחי חזה וושט מוסיף, "מינוג הובהל לניתוח דחוף, בניתוח זיהינו קרע בלוע וקרע נרחב לאורך מחצית הוושט בבית החזה. לרוב פגיעה נרחבת כזו מצריכה כריתה של כל הוושט שאינה מאפשרת המשך יכולת אכילה דרך הפה. במהלך הניתוח הצלחנו לשמר את הוושט ומערכת העיכול העליונה , לתקן את הקרעים ולטפל בפגיעה בחזה. מדובר במקרה קיצון של סכנת חיים עם מורכבות כירורגית גדולה, שהצלחנו לטפל בו בהצלחה הודות לאבחון המהיר של צוות רב מחלקתי: כירורגיה כללית, אף אוזן גרון, חזה וושט, טראומה, ריאות, גסטרו, הרדמה והודות לטיפול המקצועי והמהיר".
ד"ר לויט מדגיש כי מדובר במקרה קשה ומורכב "מאז שנות ה50 , ידוע על מקרים בודדים של אנשים ששרדו לאחר פיצוץ וקרע של הוושט!"
מינוג מספר שהוא מרגיש הרבה יותר טוב, "הבנתי שהייתי במצב מאד מסוכן".
בימים הקרובים מינוג ישתחרר מביה"ח, ד"ר ויזל מסכם, "זה מקרה יוצא מן הכלל ונדיר. במקרים דומים אנשים שנפגעו בוושט לא שרדו ואם שרדו הם ניזונו במשך שנים מצינור הזנה . לשמחתנו הצלחנו להביא לשיפור ניכר מאד במצבו של מינוג, הוא כבר יכול לבלוע ולשתות ואני מקווה שיוכל לאכול דרך הפה בשבועות הקרובים".
צוות המחלקה יחד עם עו"ס טליה וולף, מהשירות הסוציאלי במרכז הרפואי, איתר את אשתו של מינוג בכפר בו הם גרים ובמאמץ משותף יחד עם המעסיק הצליחו להסדיר את הבאתה ארצה כדי לשהות לצידו.

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|