"נזכור את איליה לעד כגיבור – הוא לחם באומץ לב"

בכפר הנוער ויצו ניר העמק, בו למד סמ"ר איליה סנקין, התקשו להתמודד עם הבשורה הקשה והאובדן. מנהל הפנימייה מוטי נתנאל אמר בצער: "רק לפני מספר ימים קיבלנו מאיליה תמונה עם בוגר נוסף של הכפר מלב הלחימה. איליה היה מודל לחיקוי וביצע שירות משמעותי מאין כמוהו". גם במכללה הטכנולוגית נוף הגליל בה מועסק אביו קיבלו בכאב ובזעזוע את הידיעה על נפילתו של החייל הצעיר: "בכל בוקר יורי האב היה מדבר על איליה באהבה ובדאגה". במשפחתו אומרים כי איליה אמר להם שהוא לא עוזב עד שהילדים ישובו הביתה. יהי זכרו ברוך. צילום: באדיבות המשפחה

הידיעה על נפילתו של סמ"ר איליה סנקין מנוף הגליל, לוחם בגדוד רותם שבחטיבת גבעתי, בקרב בצפון רצועת עזה התקבלה בעצב ותדהמה בכפר הנוער ויצו ניר העמק בו הוא למד, וכן במכללה הטכנולוגית נוף הגליל, בה מועסק אביו יורי.
בניר העמק כתבו בהודעה רשמית: "זהו בוקר עצוב למשפחת ניר העמק. איליה שנהרג בלחימה בעזה הוא בוגר של הכפר, חניך בפנימייה ובכיתת המשטרה. השם יקום דמו. יהי זכרו ברוך".
מוטי נתנאל, מנהל הכפר: "איליה סיים את לימודיו אצלנו לפני כשנתיים בהצלחה והיה ברור לנו שהוא ייצא לשירות משמעותי בצה"ל. הוא היה חלק מאיתנו במשך כחמש שנים, מכיתה ח' עד סיום לימודיו במגמת המשטרה. לאחרונה הזמנו אותו לכפר להשתתף בפאנל חשיפה פני מלש"בים – והוא הגיע בשמחה וכבוגר שיתף את התלמידים בשירות שהוא עושה בחטיבת גבעתי. רק לפני מספר ימים קיבלנו מאיליה תמונה פטריוטית עם בוגר נוסף של הכפר מלב הלחימה ועתה הוא איננו. איליה היה מודל לחיקוי וביצע שירות משמעותי מאין כמוהו. נזכור את איליה לעד כאדם ערכי, מקסים ואוהב אדם".

• "אין מילים לתאר את עומק הכאב והצער"

גם במכללה הטכנולוגית נוף הגליל ביכו את מותו של סמ"ר איליה סנקין. איליה הוא בנו של עובד במכללה, יורי צ'ולק.
מנכ"לית המכללה מרב ששון אמויאל: "ליבנו עם יורי העובד המסור והאהוב, אדם נעים הליכות אשר בכל בוקר, מאז פרוץ המלחמה, דיבר באהבה ובגעגוע, בדאגה לשלום בנו אהובו, איליה. אנו כמכללה מחבקים ומחזקים את יורי ומשפחתו, בשעותיהם הכואבות והקשות. צוות המכללה ישתתף בהלווייתו של סמ"ר איליה וימשיך ללוות את המשפחה ככל שיתבקש".

• "איליה אמר שיש לו משימה אחת – להחזיר את הילדים החטופים הביתה"

רנון פלוט, ראש העיר נוף הגליל: "העיר נוף הגליל אבלה על נפילתו של אחד מטובי בניה, סמ"ר איליה סנקין ז"ל. איליה היה לוחם בגדוד רותם של חטיבת גבעתי. באומץ לב ובגבורה הוא לחם בקרבות עזה כדי להגן על מדינת ישראל ואזרחיה. הבשורה המרה נמסרה לבני משפחתו. אין מילים לתאר את עומק הכאב והצער, רק הבטחה שנוף הגליל לעולם לא תשכח את בנה איליה. אנו נזכור אותו לעולם כגיבור ונמשיך ללוות את משפחתו ולהיות איתה ברגעיה הקשים מכל".
בעירייה הוסיפו כי במשך כל השבועות האחרונים משפחתו של איליה קיוותה, ייחלה והתפללה שאהובה יחזור בריא ושלם הביתה. האם טטיאנה, האב יורי והאחות כריסטינה שיחזרו שוב ושוב, בבכי קורע לב, את שיחת הטלפון האחרונה שלהם עם איליה: ״בשבת האחרונה דיברנו בטלפון, הוא היה מאושר, רגוע ומלא מוטיבציה. איליה אמר לי יש לי משימה אחת – להחזיר את הילדים החטופים הביתה. ׳אני לא עוזב עד שהילדים ישובו הביתה, הוא אמר לי. כל החיים שמרתי עליו ודאגתי לו", סיפרה בדמעות אחותו כריסטינה. פלוט ועובדות סוציאליות הגיעו לבית המשפחה בשעות הבוקר. ראש העיר גם ביקש להוריד את דגלי ישראל העיר המוצבים ברחבת העירייה ובמרכזי העיר לחצי התורן כאות הזדהות והבעת כאב. סמ"ר איליה סנקין ז"ל יובא למנוחות מחר, בשעה 12:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין נוף הגליל.  שיירת כבוד נושאת דגלים תלווה את מסע הלוויה מבית הספר התיכון שרת ועד לבית העלמין. יהי זכרו ברוך.