אקשן ואדרנלין: נותנים גז במסלול המוטורי בגלבוע

פארק מוטורי ובו מסלול מוטוקרוס מקצועי, מסלול אנדורו מושקע, תחרויות ארציות, אקדמיה לרכיבת שטח ואקשן במינון גבוה (לא רק ל'משוגעים לענף' ול'מורעלים'). השנים האחרונות מיצבו את הגלבוע כבית הטבעי של הספורט האתגרי בישראל. היזמים כרם אסולין וארד דוד, יחד עם ראש המועצה עובד נור, מכוונים גבוה, מגבירים את הקצב ומספרים על החזון: לייצר בית חם ומלא אדרנלין לרוכבי השטח במועצה אזורית הגלבוע ובכלל. צילום: פארק MX גלבוע

רוכבים להצלחה: ביום שישי הבא – ה-17 בפברואר, תוזנק אליפות ישראל בסופר אנדורו במסלול המוטוקרוס המקצועי בגלבוע. המשתתפים והצופים צפויים להשתתף בתחרות מסקרנת, רוויה באדרנלין, אקסטרים, אקשן וכלים ש'חורכים' בפול גז את המסלול והשטח.
התחרות, שצפויה להיות חוויה למשתתפים, היא רק חלק בתוכנית הפעולה רחבת ההיקף שממתגת את הגלבוע כאכסנייה הלא רשמית של הספורט האתגרי והמוטורי בישראל.
המסלול הייחודי והמושקע, שנחנך בשנה אשתקד בסמוך לאתר תל יוסף הישנה, נחשב לאחד הטובים בישראל, אם לא הטוב שבהם.
מלבד היותו מקצועי ומרשים, הוא שוכן בלב ליבו של הגלבוע, בעמק חרוד, למרגלות רכס הגלבוע סביב נוף עוצר נשימה, באווירה פסטורלית ועוטפת. כמו כן הוא מהווה אופציה נוספת בכל הנוגע לתרבות הפנאי במועצה.

מסלולים עם גבשושיות מתאימות. צילום: פארק MX גלבוע
מסלולים עם גבשושיות מתאימות

"הגלבוע הוא הבית הטבעי לספורט אתגרי ותיירות אקסטרים", אומר עובד נור, ראש המועצה. "אנחנו ממשיכים את תנופת הפיתוח ומעצבים ומגדירים את הגלבוע כשמורת טבע שהופכת את תנאי הטבע שבה לבית וחממה להזדמנויות ספורטיביות ותיירותיות חדשניות. הדברים ניכרים בשטח, בין השאר ע"י פיתוח והקמת מסלול הספורט המוטורי, הקמת הבית לתצוגות ופעילות הסוס הערבי, הקמת בי"ס לצניחה חופשית, לצד המשך טיפוח אקדמיה ספורט מבוקשת, ותוספת פסטיבלים איכותיים. בכך, הופך הגלבוע אטרקטיבי עבור כל יזם המבקש לפתח תחום של ספורט ותיירות איכותית, ומשרת היטב ומפתח מנועי צמיחה עבור תושבי הגלבוע".

• יוצאים מהמסך ל"שטח"

מסלול המוטוקרוס בגלבוע הוקם במאמץ משותף עם התאחדות הספורט המוטורי וקבלו קצת פרטים מעניינים עליו: המסלול בו ייחודי והוא כולל 1640 מטר, 9 פניות, 11 אלמנטים שונים של קפיצות, דילוגים, סטאפ- אפים, גבשושיות ועוד. הוא משמש בשגרה לאימונים של רוכבים בכל הגילאים, הדרכות, הכשרות, מרוצי מוטוקרוס וטרקטורונים.


"המסלול הזה מכיל אלמנטים מגוונים מהירים מלאי אדרנלין, וקפיצות גדולות. לתפיסתנו הפארק בגלבוע מתאים לכולם, משפחות, ילדים, ילדות וכל מי שספורט מוטורי זורם לו בוורידים..תוכנית העבודה והחזון שלנו הוביל אותנו יחד עם המועצה וגורמים נוספים להוציא לדרך – לראשונה בישראל – ליגת סופר אנדורו בת 4 סבבים שתחל כבר ביום שישי הבא"


כחלק מתהליך ההתפתחות בימים אלה, המועצה, בשיתוף היזמים מהמסלול, מקימים ממש בימים אלה אקדמיה לרכיבת שטח. הפעילות במסגרת האקדמיה תכלול חוג מוטוקרוס ואנדורו לכל הרמות והגילאים, אפשרות להשכרת אופנוע על בסיס קבוע במסגרת המנוי והדרכות אישיות. חשוב לציין שהפעילות הינה חוקית ומבוטחת כנדרש. במועצה מעוניינים שהאקדמיה תוביל את בני הנוער להתנתק לזמן מה מהמסכים והעולם הווירטואלי- לטובת פעילות אקטיבית מגבשת – בידיעה שהמוטוקרוס הוא ספורט מהנה ומחבר, שמשמש גם כפלטפורמה למפגש חברתי ושחרור אנרגיות נצברות ב"שטח".

מסלול מקצועי בלב ליבו של הגלבוע. צילום: פארק MX גלבוע
מסלול מקצועי בלב ליבו של הגלבוע. צילום: פארק MX גלבוע

• מחוברים למסלול

מי שמובילים את המיזם פורץ הדרך במסלול המוטוקרוס בגלבוע הם כרם אסולין וארד דוד. אסולין (27) גדל במושב הזורעים שבגליל התחתון. הוא רוכב מגיל 12, והחיבור האישי שלו לאופנועים התחיל כבר בגיל מאוד צעיר, במהלך טיולים עם אביו בשדות המושב וברכיבה במדבר. "כשהשתחררתי מהשירות בצה"ל התחלתי לרכב באופן מקצועי יותר ותחרותי ותמיד היה לי חזון להקים פארק מוטורי שישלב בתוכו את ענפי הרכיבה השונים (מוטוקרוס/אנדורוקרוס)", הוא מספר.
דוד (30) גדל בעיר רחובות. לדבריו, בהיותו נער מתבגר, בשנות העשרה לחייו, הוא התחבר לכל כלי ממונע דו גלגלי שהיה בסביבתו הקרובה, "התחלתי לרכב על אופנועים כחובבן מגיל 14", הוא משחזר, "מיד לאחר הצבא התחלתי לעסוק בענף ובו זמנית להתחרות בליגות השונות".
השניים מציינים כי בתמיכת ראש המועצה עובד נור וההתאחדות לספורט מוטורי הם הקימו את פארק המוטורי בגלבוע, הפארק הייחודי מסוגו בישראל.

• "המסלול מאלץ את הרוכב להתמודד עם אלמנטים קשוחים וטכניים במיוחד"

"הפארק משלב מסלול הדרכות לילדים שרוצים להתנסות ברכיבת שטח בפעם הראשונה (החל מגילאי 6) וגם לרוכבים מתקדמים יותר. בסופי שבוע פוקדים את המתקן רוכבים מקצועיים, חובבנים וכאלה שבאים להתנסות בפעם הראשונה ברכיבת שטח מכל הארץ", מסבירים אסולין ודוד: "אנחנו, בין היתר, מספקים להם אופנוע, ציוד מיגון מלא, ומדריך שמלווה אותם ומקנה להם כלים לרכיבת שטח בטוחה ומקצועית. בנוסף יש בפארק מסלול אנדורו קרוס מקצועי המשלב רכיבת שטח עם מכשולים שנבנו באופן מלאכותי. המסלול מאלץ את הרוכב להתמודד עם אלמנטים קשוחים וטכניים במיוחד. אנחנו יכולים לספר שהשילוב של הקמת המסלול עם תוכנית העבודה והחזון שלנו הוביל אותנו יחד עם המועצה וגורמים נוספים להוציא לדרך לראשונה בישראל ליגת סופר אנדורו בת 4 סבבים שתחל כבר ביום שישי הבא".

הזוכים באליפות ישראל במוטוקרוס. צילום: פארק MX גלבוע
הזוכים באליפות ישראל במוטוקרוס. צילום: פארק MX גלבוע

אסולין ודוד מציינים כי למסלול המוטוקרוס המקצועי והגדול בגלבוע מגיעים מדי שבוע רוכבים ומתאמנים מכל הארץ לרכיבת 'פאן' וכמובן גם לאימונים תחרותיים לקראת העונה של אליפות ישראל במוטוקרוס. המסלול בגלבוע אגב, יארח חלק מסבבי הליגה.
"המסלול הזה מכיל אלמנטים מגוונים מהירים מלאי אדרנלין, וקפיצות גדולות. לתפיסתנו הפארק בגלבוע מתאים לכולם, משפחות, ילדים, ילדות וכל מי שספורט מוטורי זורם לו בוורידים ורוצה להתנסות ברכיבת שטח", אומרים השניים.

המסלול משמש בשגרה לאימונים של רוכבים בכל הגילאים, הדרכות, הכשרות ומירוצי מוטוקרוס. צילום: פארק MX גלבוע
המסלול משמש בשגרה לאימונים של רוכבים בכל הגילאים, הדרכות, הכשרות ומירוצי מוטוקרוס. צילום: פארק MX גלבוע

מה החזון העתידי שלכם בנוגע לפארק המוטורי?
"החזון שלנו הוא בראש ובראשונה להביא להתפתחות הספורט המוטורי בענפי השטח בארץ, הכרה וחשיפה של הספורט הנפלא הזה, לייצר ספורטאים חדשים שיתווספו לשורות הזינוק בליגות השונות וכמובן לייצר בית חם ומלא אדרנלין לרוכבי השטח המועצה אזורית הגלבוע".