נוף הגליל: צעירה בת 20 שחשה ברע, אובחנה בהריון מתקדם, התמוטטה וניצלה בנס

שירן דוחן בת ה- 20 מנוף הגליל חשה ברע, בבדיקת הריון הופתעה לגלות שהיא באמצע חודש שמיני. בקופ"ח התברר בנוסף כי היא סובלת מרעלת הריון ומצבה התדרדר תוך סכנת חיים. חייה וחיי תינוקה ניצלו בזכות נחישותם של הפאראמדיקים של מד"א. צילום: דוברות מד"א

נס גדול אירע לשירן דוחן בת ה- 20, חיילת משוחררת מנוף הגליל, שחייה וחיי תינוקה ניצלו על ידי פאראמדיקים של מד"א. אמא של שירן שחשה ברע הציעה לה לעשות בדיקת הריון, בבדיקה נדהמה שירן, לאחר שהתברר כי היא נמצאת באמצע החודש השמיני. שירן שעדיין חשב ברע הוחשה לקופ"ח, שם אובחנה כלוקה ברעלת היריון מסוכנת ואמבולנס טיפול נמרץ של מד"א הוזעק לסניף בכדי לפנותה למרכז רפואי העמק.
תוך כדי טיפול שני הפראמדיקים עודאי בסול ויוסי חודיינטוב שהגיעו בתוך דקות החלו בטיפול רפואי מתקדם, עדכנו את משפחתה במצבה הקשה ותוך כדי הטיפול העבירו דיווח דחוף לבית החולים על מנת שאלו יערכו בחדר לידה למקרה המורכב.
בזמן הפינוי, שירן החלה לפרכס שוב, מצבה הדרדר והיא לקתה בדום לב.  הפראמדיקים החל לבצע בה פעולות החייאה בידיעה שהם מצילים את חייהם של שירן ושל העובר שבבטנה.
כעבור דקות ארוכות של דרמה, ליבה של שירן חזר לפעום, מיד עם הגעתה לבית החולים העמק הרופאים המשיכו את הטיפול הרפואי ויילדו אותה בניתוח קיסרי בהול. בימים אלו שירן שוחררה לביתה יחד עם בנה, כשהם במצב טוב.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


שירן  סיפרה בהתרגשות על הצלתה: "אני זוכרת היטב את המבט של הפראמדיק יוסי שהעניק לי את הטיפול הרפואי בניידת טיפול נמרץ יחד עם הפראמדיק עודאי. אחרי הדרמה שהתחוללה בדרך לבית החולים, כשהם נלחמו על החיים שלי ושל התינוק, זה מאוד מרגש ומשמח אותי לפגוש היום את 2 הפראמדיקים המלאכים שהצילו את חיינו. אני בטוחה שאחרי שהתינוק שלי יגדל וישמע את הסיפור, הוא גם ירצה להתנדב במד"א ולהציל חיים. אני מודה מאוד למד"א ולצוותים בבית החולים העמק."
הפראמדיקים של מד"א, עודאי בסול ויוסי חודיינטוב: "כשהיינו עם שירן בניידת טיפול נמרץ חשבנו רק על דבר אחד, להילחם ולהציל את חייהם של שירן והעובר, ידענו שהמלחמה היא על שניים. נדיר שמקרה כזה קורה בשטח, לחברי ולי בתחנת מד"א לא זכורים מקרים דומים. הבנו מיד את מצבה הקריטי של שירן ונערכו לטיפול הרפואי המורכב. לאחר טיפול רפואי מיוחד לאישה בהריון שכלל מאמצי החייאה ומתן תרופות חזר הדופק, שירן חזרה לנשום ואז גם אנחנו נשמנו לרווחה. לראות היום את שירן אוחזת את התינוק בידה כשהיא עומדת על הרגלים מחויכת זו תחושה עילאית וזה נותן לנו את הכוח והמוטיבציה להמשיך ולהציל חיים יום יום."

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|