נוף הגליל נבחרה להשתתף בפיילוט "ערים שקטות"

הפיילוט הוא יזומה של המשרד להגנת הסביבה. במסגרת זו מערך של גלאי רעש יותקן ברחבי העיר. הגלאים יאספו מידע על מקרי רעש לאורך כל שעות היממה – ויתריעו בזמן אמת למערכות הרשויות על רעש חריג. צילום: דוברות העירייה

העיר נוף הגליל נבחרה להשתתף בפיילוט "ערים שקטות" של המשרד להגנת הסביבה. מדובר בפיילוט שמופעל במספר קטן של רשויות ברחבי הארץ. במסגרת הפרויקט, עשרות גלאי רעש הכוללים מצלמות אקוסטיות יותקנו במרחב העירוני של העיר, במקומות המוכרים למפגעי רעש.
המצלמות יחוברו למערכת המידע המקומית, כך שהרשות תוכל לקבל מידע על מפגע רעש בזמן אמת ולטפל בו. בגלאי הרעש תותקן מצלמה עם מערך מיקרופונים שיודעת לזהות מבין הרעשים במרחב את מקור הרעש החזק ביותר.
כך למשל אופנוע שיגרום למפגע רעש בכביש יזוהה על ידי המצלמה וכך גם רעשים אחרים המהווים מטרד. בדומה למצלמות שמותקנות בנת"צים או בכביש 6 המצלמה מתעדת את לוחית הרישוי של הרכב המרעיש לצורך מתן קנסות. מהעירייה נמסר כי הגלאים יאספו מידע על מקרי רעש לאורך כל שעות היממה ויתריעו בזמן אמת למערכות הרשויות על רעש חריג. כך תוכל הרשות להגיב מהר לרווחת התושבים. בנוסף, המיזם יאפשר לייצר מפות רעש שיציגו לתושבים את רמות הרעש הממוצעות באזורים מסוימים בעיר.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|