נוף הגליל: ירידה דרמטית, בשיעור של 40% בעבירות פשיעה

יש תמורה ל – 1300 מצלמות האבטחה של עיריית נוף הגליל: נתונים משטרתיים מצביעים על ירידה משמעותית באירועי פשיעה. צילום: דוברות העירייה

בישיבת מועצת אכיפה עירונית שהתכנסה בימים האחרונים הוצגו יעדי העירייה והשיטור העירוני לשנת 2024 . מפקד תחנת המשטרה בנוף הגליל, סנ"צ גיל משולם, ומפקדת השיטור העירוני, פקד צליל בן עמרם, הציגו נתונים לסיכום שנת 2023 ולפיהם נרשמה ירידה דרמטית, בשיעור של כ – 40 אחוזים, באירועי הפשיעה שבוצעו בעיר ולצידם עלייה דרמטית בתפיסת העבריינים ובביצוע מעצרים עד תום ההליכים והגשת כתבי אישום.
קציני המשטרה הסבירו בישיבה כי מעבר לפעילות המאומצת של השוטרים, נתונים יוצאי דופן אלה מוסברים בפעילותן של מצלמות האבטחה שהוצבו על ידי העירייה בהיקף חסר תקדים – 1300 מצלמות, כולל בשכונות.
כמו כן צוינה פעילות יחידת האופנועים העירונית שהוקמה השנה על ידי העירייה והצטרפה לפעילות האכיפה בשיטור העירוני.
הנתונים: בעבירות הקמת רעש מכלי רכב ובמקום ציבורי נרשמה השנה ירידה חדה ויוצאת דופן – 60% פחות מאשר כמות עבירות אלו ביחס לאותה תקופה בשנה שעברה. באכיפת עבירות אלה נרשמה עליה של 40% וזאת כאמור כתוצאה מפעילות יחידת האופנועים ותיעוד המצלמות. גם בעבירות הפשיעה נרשמה ירידה חדה בשנת 2023: מספר הפריצות לרכב ירד מ-58 ל-39, מספר הפריצות לעסקים ירד מ – 34 ל – 13, מספר גניבות רכב ירד מ – 28 ל- 24 ומספר ההתפרצויות לבתים ירד מ- 24 ל-13. ראש העיר, רונן פלוט אמר כי שיתוף הפעולה ההדוק של העירייה עם המשטרה מניב תוצאות מדידות: "השנה ביצענו פעולות אקוטיות לחיזוק מערך הביטחון: בתקציב של למעלה מ – 10 מיליון שקלים הצבנו מצלמות אבטחה שמכסות את כל העיר כולל שכונות המגורים, יחידת האופנועים החלה לפעול בשיטור העירוני והתוצאות מדברות בשטח.
סנ"צ משולם ציין כי התחנה בפיקודו נוקטת במדיניות יד קשה כנגד עבירות מכל סוג שהוא, בדגש על אלימות ובתוך כך, בשנת 2023 הוכפל מספר המעצרים עד תום ההליכים.
יצוין כי בביקור שקיימו לאחרונה בנוף הגליל, ממ"ז צפון שוקי תחאוכו, ומפקד המרחב תנ"צ אבי דניאלי שיבחו את פעילות העירייה והעומד בראשה. מפקד המחוז ניצב תחאוכו אמר כי נוף הגליל היא העיר הבטוחה במחוז הצפון ובכלל מדינת ישראל.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|