נוף הגליל: העוגה של העולה החדשה נבחרה לעוגת השוקולד של ישראל

בשיאו של האירוע שנעל את פסטיבל השוקולד ה-5 של ישראל הוכתרה עוגת שכבות השוקולד האוכמניות והדובדבנים של יוליה סמרודנו(שעלתה לפני כשנתיים לארץ), לעוגת השוקולד של ישראל. צוות השופטים כלל את השוקולייטריות המובילית ריקי דדיה, בעלת בוטיק השוקולד "ריקולטה" בקיבוץ הגושרים, ורונית קציר. אליהם הצטרפו עדי מלכה ,מנכ"ל עיריית נוף הגליל ולאה ספיר ראש מנהל עירוני בנוף הגליל. העוגה של יוליה סמרודונו נבחרה מתוך 4 עוגות שעלו לשלב הגמר. שיא מבקרים בפסטיבל כ- 80,000 אנשים.צילום: יח"צ(se)

פסטיבל השוקולד החמישי שהתקיים בנוף הגליל וננעל בשבוע שעבר עם נתונים מרשימים של 80,000 מבקרים בשלושה ימים. הפסטיבל התקיים בהשתתפות חברות הממתקים המובילות- שטראוס, אפיפית וכרמית, השוקולטיירים המובילים בישראל, מופעים, מייצגים, עשרות סדנאות ובעיקר עשרות אלפי משפחות ומבקרים.
מתחם "נוף פארק" כולו הפך לממלכת שוקולד ענקית עם אינספור מיצגי שוקולד מיוחדים, אוהל שוקולטיירים מרשים, שולחנות פונדו, שעשועון שוקולד נושא פרסים, ולא פחות מ-25 סדנאות שוקולד מתוקות במיוחד לכל המשפחה, כאשר הילדים נהנו לא רק מחוויה מתוקה- גם מהופעות של כוכבי הילדים של ישראל, בין השאר של דוד חיים, מני ממטרה, יובל המבולבל ומשפחת ספיר. כל האירוע והמופעים התקיימו ללא תשלום.
כאמור, במקום הראשון זכתה יוליה סמרודונוב עולה חדשה שעלתה ארצה לפני שנתיים, שהכינה עוגת שכבות שוקולד עם דובדבנים ואוכמניות. יוליה עלתה ארצה לפני שנתיים מרוסיה, "גם ברוסיה עסקתי בקונדיטוריה וכשעלתי לארץ התחלתי למכור עוגות מהבית כאן בנוף הגליל" סיפרה יוליה.
במקום השני זכתה הקונדיטורית נעמה קרבט גם היא מנוף הגליל שהגישה עוגת מוס שוקולד וקפה' במקום השלישי זכתה הקונדיטורית אירה נגורניה גם היא תושבת העיר שהגישה עוגת פררו רושה עם 24 שכבות עשירות ומפנקות, ובמקום הרביעי זכתה שירי דרור מחיפה הגישה לבחינה עוגת שוקולד הפתעות עם אגוזי לוז, פקאן ותפוזים מסוכרים.
ראש העיר רונן פלוט ציין: "נוף הגליל- עיר השוקולד חגגה עם עם ישראל את פסטיבל השוקולד עם מספרים אדירים של משתתפים, שמחנו לארח ולאפשר לעם ישראל להנות ולחגוג את חג סוכות יחד איתנו באירוע ענק ומתוק במיוחד והכל ללא תשלום, נתראה באירועים הבאים וכמובן בפסטיבל השוקולד 6".