נדיר: אם עברה ניתוח לב – שהוביל לניתוח דומה גם בבנה

במהלך בדיקה במרכז הרפואי פוריה התגלה כי נעים שמיט, תושב הצפון נדרש לעבור ניתוח לבד בדיוק כמו אמו

לפני כחודשיים, האנא שמיט (69) תושבת הצפון, עברה ניתוח לב, ביחידה לניתוחי לב וחזה שבמערך הקרדיו ווסקולארי של המרכז הרפואי פוריה. בשל ההיסטוריה המשפחתית נשלח בנה של האנא, נעים (47) לבדיקת מאמץ.
במהלך הבדיקה, הוא הועבר בדחיפות לצנתור ולאחריו התברר כי הוא סובל משלושה עורקים חסומים. וכך, בתחילת מרץ ולהפתעתו, עבר גם נעים, ניתוח לב .
"הכל היה תקין, לא חשדתי אפילו שיש לי בעיה, לא סבלתי מכאבים, אבל למזלי בעקבות ניתוח הלב של אמי הרופא שלח אותי לעשות בדיקת מאמץ. הבנתי שהיה לי מזל גדול, שלא הגעתי אחרי התקף לב. ליוויתי את אמא שלי בביה"ח ובניתוח, ולא האמנתי שאני אעבור את אותו ניתוח חודש אחריה".
ד"ר ארז קכל, מנהל יחידת ניתוחי לב וחזה, אשר ניתח את האם ואת בנה בהפרש של חודש בין שני הניתוחים מסביר, "אחד הגורמים העיקריים למחלת לב איסכמית של העורקים הכליליים הוא גורם התורשה. בצירוף מקרים נדיר המחלה התגלתה בהפרש זמנים כל כך קצר – גם אצל האמא וגם אצל נעים בנה. כשנעים הגיע למחלקה לפני הניתוח הייתי משוכנע שהוא בא עם אמו לביקורת שגרתית אחרי הניתוח שלה. כששוחחנו התברר שגם הוא זקוק לניתוח מעקפים”.
נעים עבר ניתוח מעקפים שהסתיים בצורה טובה מאוד והוא שוחרר לביתו ארבעה ימים אחרי הניתוח. כשבועיים לאחר מכן הגיעו נעים יחד לביקורת במחלקה הקרדיולוגית, ושניהם מציינים שהם מרגישים טוב וחזרו לשגרת החיים.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

מרכז רפואי העמק: 2 רופאים בכירים מונו וקודמו

|