מתנדב במשטרה איים להפיץ תמונות אינטימיות של נשים מהאזור

המתנדב, תושב האזור, היה יוצר קשר עם נשים, רובן נשואות באמצעות אפליקצייה ובה תמונת פרופיל שלו כשהוא לובש את מדי משטרת ישראל. משביקשו הנשים לנתק את הקשר עם הנאשם, החל הנאשם לסחוט אותן באיומים

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד ליאורה נהון, הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד מתנדב משטרה בתחנה בצפון, בגין מספר רב של מקרי סחיטה באיומים, שני מקרים של אינוס, ועוד עבירות של דרישת שוחד, שימוש לרעה בכוח המשרה, מעשה סדום, מעשה מגונה, הדחה בחקירה, הטרדה באמצעות מתקן בזק ואיומים.
על פי כתב האישום, החל משנת 2010, ועד למעצרו ביום 2.11.16, במספר הזדמנויות שונות, נוצר קשר בין הנאשם לבין נשים מהמגזר הערבי, רובן נשואות, באמצעות אפליקציה. הנאשם הציג את עצמו באפליקציה באמצעות תמונת פרופיל בה הוא לבוש מדי משטרת ישראל. הנאשם נהג לקיים עם הנשים הללו שיחות, רובן מיניות, בהסכמתן.
משביקשו הנשים לנתק את הקשר עם הנאשם, החל הנאשם לסחוט אותן באיומים לבל ינתקו עמו את הקשר, אחרת יפיץ את דבר הקשר בקרב בני משפחותיהן, או יפיץ תמונות אינטימיות שלהן.


במקרה נוסף, יצר הנאשם קשר עם אישה נשואה ואם לילדים שהבשיל במהרה לקשר מיני. משבקשה המתלוננת לסיים את הקשר, סחט אותה הנאשם לבל תנתק את הקשר עמו אחרת יפיץ תמונות אינטימיות שלה


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


באחד המקרים יצר הנאשם קשר עם שוהה בלתי חוקית בתואנה כי יסייע בעדה להשיג תעודת זהות במסגרת תפקידו כשוטר. הנאשם קבע להיפגש עמה לצורך הבאתה לתחנת המשטרה, אולם תחת זאת הסיע אותה לחורשה סמוכה. הנאשם איים עליה כי ביכולתו לגרשה מהארץ מבלי שתראה עוד את משפחתה, ובעל אותה בניגוד להסכמתה החופשית.
במעשיו אלו כלא אותה הנאשם למצב בו הוא מונע ממנה מתן הסכמה חופשית, שכן משמעות סירוב לדרישות הנאשם כפי שהלה הציג בפניה, תביא לאחת מתוצאות הרות האסון הבאות: שלילה של חירותה – הנאשם הציג את עצמו כמי שמתוקף תפקידו יכול לגרשה משטחי ישראל ובכך לנתקה ממשפחתה, או שלילה של פרטיותה – פרסום תמונות אינטימיות שלה, תביא לפגיעה אנושה בצנעת הפרט שלה, ולסכנה ממשית לביטחונה האישי.
במקרה נוסף, יצר הנאשם קשר עם אישה נשואה ואם לילדים שהבשיל במהרה לקשר מיני. משבקשה המתלוננת לסיים את הקשר, סחט אותה הנאשם לבל תנתק את הקשר עמו אחרת יפיץ תמונות אינטימיות שלה, וכן בעל אותה בניגוד להסכמתה החופשית.
החקירה נוהלה על ידי צוות צפון במחלקה לחקירות שוטרים.