מתכוננים לפתיחת שנה"ל: עבודות שדרוג ושיפוץ נרחבות במוסדות החינוך בגלבוע

עד סוף הקיץ יבוצעו שיפוצים בהשקעה של כ-3.85 מיליון ש'. בהתאם להנחיית ראש המועצה, ניתנת עדיפות לעבודות שנדחו במהלך השנה

החזרה לתנופת הפיתוח בגלבוע, בצל משבר הקורונה, משקפת גם אמירה ערכית חשובה, כשביוזמת המועצה מתבצעים שלל עבודות שדרוג ושיפוץ מוסדות החינוך בגלבוע.
השבוע הגיע לסיומו פרויקט איטום גגות המבנים בביה"ס היסודי יד-לחמישה. על אף היקפו המצומצם (השקעה של 120 אלף ש'), מסמלים העבודות ביד-לחמישה, את סדרי הגודל המשמעותיים של העבודות המתבצעות בגלבוע, תוך ניצול חופשת הקיץ, וזאת כהיערכות מיטבית לתרחישים שונים, ולפתיחה מוצלחת של שנה"ל תשפ"א.
העבודות מתבצעות באמצעות קבלני מסגרת, תחת פיקוחה של מחלקת ההנדסה במועצה, והחברה הכלכלית. עם יציאת תלמידי הגלבוע לחופש הגדול החלו העבודות במוסדות החינוך במועצה, ועד סוף הקיץ יבוצעו שיפוצים בהשקעה של כ-3.85 מיליון ש'. בהתאם להנחיית ראש המועצה, ניתנת עדיפות לעבודות שנדחו במהלך השנה (בהתאם לבקשות מנהלי המוסדות), וכן ניתנת עדיפות לעבודות הנותנות מענה לבעיות בטיחותיות, בכפוף להנחיות יועץ הבטיחות.
"אנו פועלים תחת האמירה הארגונית לפיה "החינוך הוא התשובה לכל השאלות". אומר עובד נור, ראש המועצה. "מיישמים מדיניות, ודואגים שמערכת החינוך בגלבוע תהיה פורצת דרך, חדשנית ותבטיח לתלמידים ולצוותי החינוך סביבה ארגונית, פיזית ופדגוגית, המעודדת למידה, יצירתיות, ערכיות, וחינוך למנהיגות חברתית. החינוך של תלמידות ותלמידי הגלבוע נמצא בראש סדר העדיפויות במועצה, ויחד עם הצוות המקצועי, אנו משקיעים מחשבה רבה על מנת להצעידם קדימה".


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


מעבר להשקעה בטיפול בליקויי בטיחות, מוכשרים מבני גנים לפתיחתם מחדש, מיזוג כיתות בהשקעה רבה (ומיזוג עמדות המאבטחים בפרט), הקמת כיתות שמע, ריצוף מדרכות באבן משתלבת, החלפת גדרות ודלתות כיתות, שדרוג חדרי שירותים, חדרי מורים וספריות. בשיפוצים מושם דגש על יצירת סביבות למידה ומרחבי פעילות פנימיים ובחצרות, לרבות דשא סינטטי, הצללות ומתקני שעשועים.
חלק משמעותי בשיפוצי הקיץ בגלבוע, הוא בבניית דרך גישה חדשה המחברת מהכניסה לקיבוץ בית אלפא, לבין ביה"ס "גלבוע". לצורך הפרויקט רתמה המועצה את משרד התחבורה, להשקעה בהקמת כביש אספלט מסודר ורחב, שייתן מענה הולם למפגעי בטיחות. במהלך הקיץ הקרוב יושקעו כ-1.8 מיליון שקל, לצורך החלפת הקרקע וריבוד אספלט, וכן, הסדרת מפרצי חניה לעצירת רכבים ואוטובוסים.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  

"סביבה לימודית חדישה וטכנולוגית, מאפשרת לתלמידים לפרוץ גבולות ולשאוף למצוינות". אומר עובד נור. "המטרה היא להוביל את תלמידות ותלמידי הגלבוע להישגים ולהצלחה, הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית. לכן החלטנו לשים דגש לא רק על תכני מערכת החינוך, אלא על יצירת סביבת לימודים בטוחה, והנגשה ופיתוח המרחבים הפתוחים במוסדות, והתאמתם לעידן הטכנולוגי של היום". אומר ראש המועצה.