משרד החינוך בצפון ממשיך בליווי המשפחות השכולות בהלוויות ובניחומי אבלים

מנהלת המחוז ד׳ר אורנה שמחון הנחתה על קיום הפעלות לילדים ומבוגרים במרכזי הקליטה הלאומיים. צילום: דוברות משרד החינוך

מינהלת הפצועים שמנהלת המחוז דר׳ הנחתה להקים אמש עובדת במרץ על מנת לוודא שכל הפצועים : תלמידים, עובדי הוראה ומינהל ילווו על ידי איש קשר מהמחוז, על מנת לוודא שכל הפצועים ומשפחותיהם מלווים על ידי הצוותים החינוכיים.
כמו כן הוקמו מרכזיים חינוכיים במרכזי הקליטה הלאומיים והיזומים, כמו כן, נפתחים בימים אלו גם אולפנים שייתנו מענה לעולים החדשים.
מדוברות המשרד נמסר כי יחולקו כ-1,000 מחשבים לילדי הדרום הנמצאים במרכזי הקליטה הלאומיים. בהמשך יחולקו עוד מחשבים. המחשבים משונעים ממשרדי המחוז למרכזי הקליטה שם יחולקו לתלמידים לשם למידה מרחוק. המחשבים ישארו בידי התלמידים גם אחרי המלחמה.
מנהלת המחוז גם הנחתה על קיום הפעלות לילדים ומבוגרים במרכזי הקליטה הלאומיים בתחומים הבאים :
אומנות, פעילות גופנית פעילות מוזיקלית והעשרה במדעים בכל אחד מהמרכזים. בנוסף ניתן מענה ריגשי ולימודי במקצועות הליבה.
מחוז צפון יחד עם הרשויות פועל לפתיחת מוסדות חינוך ללמידה פיזית על פי הנחיות פיקוד העורף.
נכון להיום (18/10) ב- 15 רשויות מתקיימת למידה פיסית ב-284 בתי הספר. ב-17 רשויות נפתחו כ-853 גני ילדים ללמידה פיזית. ב- 34 רשויות מתקיימת למידה משולבת מקוונת ופיסית. ב- 28 רשויות נפתחו גני ילדים בלמידה משולבת, כמו כן, נפתחו 158 מעונות סמל ו- 35 מעונות פרטיים. חמ"ל תקשוב מחוזי פועל מול בתי ספר על מנת לתת מענים ללמידה מרחוק.
מנהלת המחוז גייסה וממשיכה לגייס ציוד ואמצעים לחלוקה למרכזי קליטת מפונים ומתבצע תכלול ותיאום מול האשכולות, שותפיות וקרנות למען מטרה זו.