משולש פסגה: פוטין, נתניהו ודני עטר

יו"ר קק"ל דני עטר נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקונצרט חגיגי לציון 25 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות בתיאטרון "בולשוי"

מפגש פסגה משולש נערך ביום שלישי השבוע ברוסיה בין נשיא המעצמה הרוסית ולדימיר פוטין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר קק"ל דני עטר. השלושה השתתפו בקונצרט חגיגי לציון 25 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות בתיאטרון "בולשוי". המפגש בין השלושה זימן חיוכים רבים והלצות.
עטר הגיע למוסקבה לביקור בין שלושה ימים במסגרת עבודתו כיו"ר קק"ל. במהלך הביקור הוא חנך סניף חדש של קק"ל בבירה הרוסית.

משולש פסגה: פוטין, נתניהו ודני עטר
משולש פסגה: פוטין, נתניהו ודני עטר

בתום הביקור ברוסיה והמפגש עם פוטין ונתניהו אמר עטר: "אחרי 100 שנים, קק"ל חוזרת לרוסיה. יונה קרימניצקי, יליד רוסיה וציוני נלהב מונה ליושב הראש הראשון של קק"ל לפני 115 שנים. מאז הפסיקה קק"ל את פעילותה ברוסיה משלל סיבות, אבל השבוע סגרנו את המעגל שהתחיל בקרימניצקי וחידשנו את פעילותנו במוסקבה. איפה שיש קהילה יהודית, אנחנו נהיה שם כדי לשמור על החיבור עם מדינת ישראל, להעביר חינוך ציוני ולסייע במאבק החשוב באנטישמיות. זו חובתנו כגוף השייך לעם היהודי. מעבר לכך, שיתוף הפעולה בין קק"ל לרוסיה יבוא לידי ביטוי גם בתחומים של איכות הסביבה, פיתוח יערות, שמירת מים ואנרגיה ירוקה, פיתוח החקלאות ופעילות נגד מדבור ואני בטוח שהוא יתרום לחיזוק הקשר בין המדינות, שבימים אלו אנו מציינים 25 שנים לחידושו. יש עוד הרבה עבודה והמון רעיונות להוציא אל הפועל במסגרת שיתוף הפעולה, ואני בטוח שבתוך זמן לא רב נוכל לראות את פירותיו הן בישראל והן ברוסיה. שמחתי מאוד לפגוש את פוטין וחשפתי בפניו את הפעילות שנעשית בקק"ל. במקביל שוחחנו על שיתופי פעולה עתידיים ושימוש בהתמחויות ובטכנולוגיות המתקדמות שלנו. פוטין התבדח מעט כששמע על כמות היערות בישראל, וחשב שאין כלל יערות, אבל מעבר לכך היה מפגש פורה ומשתף".