מרפאות טיפות החלב של 'כללית' מובילות בתוכנית הלאומית למדדי איכות של משרד הבריאות

מהדו"ח לשנת 2021 עולה כי טיפות החלב של כללית מדורגות מעל הממוצע הארצי בכל המדדים שנבדקו.
המחשה. צילום: כללית

מדי שנה מפרסם משרד הבריאות את תוצאות התוכנית הלאומית למדדי איכות שבוחנת עמידה ביעדים רפואיים בתחנות טיפות החלב. התוכנית נועדה לקדם ביצוע של בדיקות התפתחות תקופתיות ומעקב אחר ביצוע חיסוני שגרה לילדים.
מהדו"ח לשנת 2021 עולה כי טיפות החלב של כללית מדורגות מעל הממוצע הארצי בכל המדדים שנבדקו.
עוד עולה כי טיפות החלב של כללית מדורגות בצמרת במדדים הבאים: בדיקות התפתחות לגילאי 4-6, ביקור ראשון בטיפת חלב, ביצוע חיסונים לחצבת ושעלת, מתן תוסף ברזל, מדידות היקף ראש, איתור דיכאון לאחר לידה, ותשאול לאלימות.
לדברי מיטל אלבז, רכזת רפואה מונעת במחוז צפון "לכללית מחוז צפון יש 90 מרפאות טיפות חלב ואנו גאים שאנו מובילים בתחומים משמעותיים, עובדה המעידה על איכות רפואית ושירות ברמה גבוהה ומקצועית במסגרת שירותי טיפת החלב. הנתונים מלמדים כי האחים והאחיות בכללית קשובים לצרכים הרפואיים של המטופלות הנמצאות במעגל ההיריון, הלידה וההורות".
ברוריה ריקון, מנהלת הסיעוד בכללית מחוז צפון מוסיפה "אני גאה בהישגים של הצוותים ומוקירה את ההיענות המרשימה ושיתוף פעולה של ההורים. בזכות המקצועיות והקשב של הצוותים אנו מובילים במרבית מדדי הטיפול והאבחון של התינוקות והפעוטות זאת לצד הישגים מרשימים באיתור מוקדם של דיכאון לאחר לידה, שנמצא כגורם מעכב בתהליך ההתקשרות בין האם לתינוק ובתשאול לאלימות. מדובר בשני תחומים שאיתור מוקדם יכול לשנות מהלך חיים באמצעות מתן תמיכה והדרכה מתאימים".
"אנו בכללית מייחסים חשיבות רבה לקידום בריאותם של התינוקות והילדים הצעירים ומשקיעים רבות בהכשרות צוותים. ההישגים המרשימים והמובילות של טיפות החלב של כללית הם הודות לאחים ולאחיות שפועלים במקצועיות ובמסירות רבה לקידום בריאות המשפחה": סיכם ד"ר מרדכי דיין, מנהל מחוז צפון בכללית.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|