מרכז רפואי העמק: נחשפים למחלת הריאות הקטלנית

לדברי ד"ר מוחמד יונס, רופא בכיר במרפאת הריאות במרכז רפואי העמק, "COPD היא מחלה שכיחה וקטלנית שאין מספיק מודעות לגביה.

במסגרת יום המודעות למחלת הCOPD שנערך ביום רביעי שבעבר, צוות מרפאת הריאות של מרכז רפואי העמק ערך זו השנה הרביעית ברציפות, יום עיון לחולים ולמעשנים.
COPD היא מחלת ריאות חסימתית כרונית המאופיינת בקשיי נשימה ויצירת ליחה כרונית המעוררת שיעול. המחלה יכולה להתפתח כבר בגילאי 30-40 ומדובר במחלה קטלנית העשויה לגרום למוות בטרם עת והגורם העיקרי למחלה הוא עישון.
לדברי ד"ר מוחמד יונס, רופא בכיר במרפאת הריאות במרכז רפואי העמק, "COPD היא מחלה שכיחה וקטלנית שאין מספיק מודעות לגביה. המחלה פוגעת באחד מכל 4-5 מעשנים. מדי שנה נפטרים בארץ כ8,000 מעשנים כתוצאה מנזקי העישון, רבים מתוכם נפטרים כתוצאה ממחלת הCOPD".
אחמד אבו – שעלי, אח אחראי במרפאת ריאות, מדגיש את חשיבות העלאת המודעות למחלה. "המחלה פוגעת בעיקר במעשנים ולכן חשוב להיגמל מעישון. זה אף פעם לא מאוחר, מי שמפסיק לעשן מצמצם את הנזק בצורה משמעותית". "ביום העיון", מוסיף אחמד אבו – שעלי, "ערכנו למשתתפים בדיקות לתפקודי ריאות ולפי התוצאות המלצנו להם על המשך טיפול. תוצאות חריגות הועברו לטיפול מיידי אצל ד"ר אמנון אריאל, מנהל מרפאת ריאות במרכז רפואי העמק".
"היום קיימים טיפולים להקלה על הסימפטומים של המחלה ולשיפור איכות החיים, אך לא ניתן לרפא אותה לחלוטין. לכן, חשוב מאוד להפסיק לעשן, ולמנוע מצעירים להצטרף למעגל העישון", מסכם ד"ר יונס.