מריחים את זה בא? בטרויה מתאימים לכם את הבושם האידיאלי

לבוקר, לפגישה חשובה, לאירוע ערב נוצץ, או סתם כי בא לכם להרגיש מיוחדים. מקסים וטרויה בן שבת, הבעלים של המותג Amazing Troy בעפולה מסבירים איזה בושם יתאים לכם לכל אחד משעות היום, ואיך כל זה קשור לטיפוח, אופנה, הרגשה פנימית וטרנדיות. קבלו סיפור שמריח טוב

השימוש בבושם חוצה כל גבול, תרבות ועידנים. כבר מימי התנ"ך ניתן היה להיחשף לשימוש בבושם בביטוי "מור ולבונה" ומאז, גם אחרי אלפי שנים, ממשיכים בני האדם לעשות שימוש בבשמים, עם ידיעה שהבושם משפיע עלינו, על מי שאנחנו, על המשיכה ועל הסביבה שלנו.

להתזת הבשמים יש ייעוד ואנו נתאים אותו לעונת השנה, לבוקר, לערב, לאירוע או לפגישת עסקים חשובה שבה אנחנו רוצים להפגין נוכחות. אז במה נבחר ואיך נעשה את ההתאמה המדויקת ביותר? ובכן, לשם כך פנינו למקסים וטרויה בן שבת, הבעלים של מותג הבישום Amazing Troy בעפולה.

• מה לבושם ולאנדרופינים?

לדברי מקסים וטרויה בעולם המערבי מייחסים לבישום חשיבות רבה, "זה מתחיל כששואלים איזה בושם לבשת היום ולא איזה בושם שמת", אומר מקסים, "אנשים מתחילים להבין שכמו שהם לא לובשים את אותו בגד יום אחרי יום, ושסגנון הלבוש משתנה מבוקר לערב, כך מתנהלים גם בבושם שלובשים. יש קורלציה ברורה בין איך שהאדם מרגיש ומה שהוא לובש, לבין הבושם שהוא יתיז על עצמו באותו היום. זה עובד גם בימים של דאון. אבל ברגע שמתיזים בושם מצב הרוח מתרומם. יש לזה הסבר כימי. האנדרופינים במוח משתחררים וכך גם סרוטונין, המוליך העצבי עוזר גם בשינה, באכילה, ובוויסות חרדה".


טיפ טיפה: מומלץ להזליף לבלוטות מאחורי האוזן, וכלי הדם, בזרוע. טעות נפוצה היא לשפשף ידיים, אל תעשו את זה.


הריחות המשכרים שאופפים את החנות ומגיעים מבשמי היוקרה מאפשרים להעמיק בנינוחות בכל מותג, אבל התכנסנו למטרה. אז אחרי שנחשפנו לניחוחות קאריביים, והתבשמנו עם ריחות של קוקוס, קקאו וקפה, חזרנו לסוגיית ההתאמה שקשורה מאוד לחומציות שהגוף שלנו מפריש, ולתזונה שאנחנו צורכים ביום יום.

• הבוקר בא

"לשעות הבוקר ותחילת היום הייתי ממליצה על בושם מהמותג של האומן 'פאולו ג'יגלי' (Paolo Gigli)", אומרת טרויה, "הוא בונה את המותג לפי ארבעת היסודות של העולם: אדמה, מים, רוח ואש וחלק מהמבנה הזה הוא גם בוקר, ערב, זריחה ושקיעה. בהקשר של בוקר יש לנו בשמים של זריחה ובוקר. מדובר בבשמים מאוד קלים ואווריריים, עם הרגשה לא מחייבת, מה שנקרא לא מחויטת, בושם כיפי, שנותן 'בוסט' לפתוח את היום. כל הבשמים מיוצרים בעבודת יד מלאה. לבוקר חורפי כמובן נתאים בושם אחר, כזה שנותן תחושה של חום, ולכן נפנה לבשמים יותר מתוקים ותבליניים".

• מפגינים נוכחות

"בכדי לייצר רושם חזק עם נוכחות אפשר לתת חיזוק כמה דקות לפני התכנסות לישיבה או פגישה חשובה ומעבר לכך אפשר להתבשם קצת יותר מאוחר מהבוקר", אומר מקסים, "הבושם נפתח אחרי 18 דקות לערך, אחרי שעה נקבל את הריח הסופי והרושם הטוב ביותר. השלב הזה יכול להישאר בין שעתיים ועד 8-10 שעות, תלוי באיכות הבושם והריכוז שלו. במותג לורד למשל יש שתי קולקציות, הסימפל קולקשין וספריית החלומות. יש בקולקציה הזו בשמים שהם יוניסקס ועל כל גוף התגובה תהיה אחרת. קולקציית ספריית החלומות בנויה ממים, אדמה, רוח ואש, בוקר וערב. אפשר להשתמש בכולם בכל שעה של היום והם יבלטו. אי אפשר להתעלם מהם. אפשר לייצר נוכחות גם בשימוש בבשמים 4160 טיוסדיי לונדון, של שרה מקרטני".

• ערב שמריח טוב

"אין אישה שלא רוצה לבלוט, אם היא יוצאת לאירוע או שזה אירוע שלה", מסבירה טרויה, "אם זה אירוע שלה, היא משקיעה בשמלה, שיער ואיפור באלפי ש"ח שמשמשים אותה לארבע או חמש שעות ולבסוף עוטה ניחוח בושם שגרתי ביותר. אני ממליצה על בשמים מהקולקציות של אמן הבשמים 'אנזו גלארדי' המגיעות אלינו מחבל טוסקנה שבירתו היא עיר האמנות פירנצה – והוא מבעלי המותג יוקו 1954 והמותג אנטיקה פירנצה. לבשמי המותג שלו ריחות עמוקים ונוכחות חזקה, וההתפתחות שלהם על הגוף נמשכת לאורך שעות ארוכות. למעשה, בחמש השעות הראשונות נריח אותו בכל שעה בריח אחר".

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|