מרגיש בטוח: ירידה של 60 אחוז נרשמה במספר ההתפרצויות לבתים בעפולה

שביעות רצון רבה הובעה בשבוע שעבר בכנס בין ראשי משטרת עפולה והנהלת העיר עפולה בעקבות נתונים המעידים על ירידה משמעותית בפשיעה בעיר

מנתונים שהציגה המשטרה עולה כי בסקר של המשרד לביטחון פנים אחוז גבוה מתושבי העיר הביע אמון מלא בביטחונם האישי ושביעות רצון רבה מהעלייה בביטחון האישי.
לפי הנתונים החצי שנתיים, כפי שהציגו אנשי השיטור העירוני, יש ירידה במגוון רחב של תחומים בתחום הפשיעה והפרת הסדר הציבורי. כך למשל יש ירידה של 60% במספר ההתפרצויות לבתים, ישנה ירידה של 20% בכמות הדיווחים על מטרדי רעש ברחבי העיר, ירידה של 30% בצריכת אלכוהול בקהל הרחב בכלל ובקרב בני נוער בפרט וסגירה מאסיבית של עסקים אשר סיפקו אלכוהול לקטינים ברחבי העיר.  בשיטור העירוני ציינו כי הנתונים הללו הם תוצאה של הגברת הסיורים של אנשי השיטור העירוני בניידות ברחבי העיר וסיורים רגליים בגנים ציבוריים ובמוקדי בילוי עירוניים. כמו כן, הגביר השיטור העירוני את מספר ההרצאות בבתי הספר וההסברה בקרב בני הנוער נותנת את פירותיה בשטח. ראש העיר יצחק מירון ביקש מהפיקוד במשטרת עפולה ובשיטור העירוני להגביר את הפיקוח על כניסת שב"חים בעיר והוצאתם המהירה במידה ויתפסו, זאת כדי להגביר את הביטחון האישי של תושבי העיר.