"מלאך שלי, הנפש התאומה שלי, תשלח לי כוחות בבקשה"

אלפים ליוו היום למנוחות את רס"ב איליה סנקין ז"ל, מנוף הגליל, לוחם גבעתי שנפל בקרבות בעזה. "גיבור יקר שלי, הייתה לי זכות גדולה להיות חבר שלך. היית עמוד השדרה של כל החבורה שלנו", אמר חברו בכאב. "ילד יקר של נוף הגליל, עיר שלמה באה להצדיע לך", ספד לו ראש העיר רונן פלוט. צילום: דוברות העירייה

אלפים הגיעו היום לבית העלמין הצבאי בנוף הגליל ללוות את סמ"ר איליה סנקין ז"ל בדרכו האחרונה. סמ"ר סנקין, לוחם חטיבת גבעתי, שנפל בקרבות בעזה.
תושבי העיר הוזמנו על ידי העירייה להצטרף לשרשרת דגלים שליוותה את מסע הלוויה החל מהשעה 11:30 ואלפים נענו לקריאה.
ראש העיר, רונן פלוט ספד לאיליה: "מהרגע שנודע לנו על הטרגדיה הנוראה שמעתי עליך רק דברים טובים, משעות ארוכות של שיחות עם בני משפחתך וחבריך זכיתי להכיר אותך ולמדתי איזה בחור מדהים היית, אהוב על כולם, צנוע ומתחשב. אחד המשפטים שחזרו על עצמם היה שהיית מוכן להתגייס רק לקרבי ונכנסת לעזה נחוש להחזיר את הילדים החטופים הביתה, זו הייתה המשימה שלך".

תושהי נוף הגליל חולקים כבוד לרס"ב איליה סנקין ז"ל בדרכו האחרונה
תושבי נוף הגליל במסדר כבוד לרס"ב איליה סנקין ז"ל בדרכו האחרונה

נציג צה"ל, האלוף יום טוב סמיה אמר בדברי ההספד כי איליה היה הצבר הראשון למשפחה של עולים וראה בשירות הצבאי הקרבי כחלק חיוני וחשוב בהשתלבות בחברה הישראלית: "הוצבת בגדוד רותם, אחד המובילים בחטיבת גבעתי, היית אדם חיובי שכולם אהבו להיות אתו, תמיד מוכן לעזור, תמיד צנוע, איש לא זוכר שהתלוננת על משהו".
הרב הראשי של העיר, ישעיהו הרצל, קרא פרק תהילים והתפלל לשלומם של חיילי צה"ל שנלחמים בחזית. נציגת המשפחה, בלה דודתו של איליה ספדה: ״אנחנו משפחה מאוד קטנה. הגענו לארץ ב 1993 בחגי תשרי וכשראיתי את המשפחות הגדולות חוגגות יחד, אמרתי לעצמי שגם לנו תהיה משפחה גדולה בישראל, עכשיו המשפחה שוב קטנה והצער גדול מנשוא"

כריסטינה סנקין סופדת לאחעה
"מלאך שלי, אילושה שלי, הנפש התאומה שלי": יקיריו של איליה סופדים לו בהלוויה

יבגני שחוב, חברו הקרוב של איליה ספד: "גיבור יקר שלי הייתה לי זכות גדולה להיות חבר שלך. היית עמוד השדרה של כל החבורה שלנו, היה לך חיוך שכבש את כולם"
אלה, חברתו של איליה, אהובת ליבו ספדה לו ואמרה: "מלאך שלי, אילושה שלי, הנפש התאומה שלי. לא האמנתי שהשם שלך יעלה לחדשות. כשסיפרו לי אמרתי אין מצב. אני לא יודעת איך אני אסתדר בלעדיך, תשלח לי כוחות בבקשה".

• "נוף הגליל תזכור לנצח את בנה היקר"

כאמור, אלפים ליוו את איליה בדרכו האחרונה: עובדי עיריית נוף הגליל יחד עם תלמידי בתי הספר התיכוניים, רבנים, תלמידי ישיבות ומאות מתושבי העיר, עמדו בטרם הלוויה על ציר כביש מעלה יצחק המוביל לבית העלמין. שיירת הכבוד נשאה דגלים שסופקו על ידי העירייה והיא נועדה להצדיע ולחלוק כבוד אחרון לבן העיר. למחווה המרגשת היו שותפים בני נוער רבים, תלמידי התיכוניים אורט אלון ושרת, צוותי החינוך ולצדם עובדי העירייה, רבנים, תלמידי ישיבות ותושבים רבים שלא הכירו את איליה, אבל היה חשוב להם להביע כבוד לגבורתו ותמיכה במשפחתו ברגעיה הקשים: ״באנו לכאן בשביל להגיד למשפחת סנקין לעולם לא תצעדי לבד. אנחנו ביחד. גורלנו נקשר מעתה ועד עולם בהקרבתו של איליה בנכם יחידם ויקירכם למען הגנת העם והמולדת״, סיפר הרב אופיר קריספיל.
ראש העיר, רונן פלוט ליווה בעצמו את סידורי מסדר הכבוד ועמד לצד ההורים השכולים טטיאנה ויורי והאחות השכולה כריסטינה. "נוף הגליל איבדה את אחד מטובי בניה, רס"ב איליה סנקין ז"ל, מלח הארץ, גיבור ישראל, בחור משכמו ומעלה שבחייו הקצרים הספיק לעשות רק טוב והביא כבוד גדול למשפחתו ולעיר. נוף הגליל תזכור לנצח את בנה היקר איליה. אנו נמשיך ללוות את משפחתו ונעשה הכל על מנת לקיים את צוואתו לחזק ולשמור על מדינת ישראל", אמר פלוט.
מסדר הכבוד על ציר מעלה יצחק החל בשעה 11:30 ונמשך עד תום הלוויה. העירייה סייעה בארגון מסע התמיכה, הפיצה הודעה מטעמה ואף סיפקה את הדגלים. כריסטינה, אחותו של איליה סיפרה על המחזה המצמרר: ״לראות את כולם באים ועומדים לחזק ולהיות אתנו ברגע הקשה זה היה עוצמתי מאוד וחיזק אותנו ברגעים הכי קשים בחיים שלנו, שאנחנו קוברים את אחי הקטן והגיבור".