"מי עדן”: בית שאן נמנית עם ארבע הערים בישראל שאיכות המים בהן היא הטובה ביותר

במחלקת התברואה בעיריית בית שאן הסבירו כי במשך השנה מתבצעים בדיקות בקטריאליות במי השתייה וכל התרעה על חשש לחריגה טופלה באופן מיידי. המחשה: צילום ע"י אתר פיקסהביי

מדו"ח שפרסמה באחרונה חברת מקורות לרגל 'יום המים הבין-לאומי' על אודות איכות המים בישראל לשנת 2017 עולה, כי בית שאן היא אחת מארבע הערים בישראל שאיכות מי השתייה בהן הן הגבוהות ביותר בארץ: איכות מי השתייה בהן היא 100%. לא נמצאו בהן חריגות בקטריאליות. במחלקת התברואה בעיריית בית שאן הסבירו כי במשך השנה מתבצעים בדיקות בקטריאליות במי השתייה וכל התרעה על חשש לחריגה טופלה באופן מיידי, כך שהמים שסופקו לתושבים היו טובים וראויים לשתייה. העירייה יחד עם חברת 'מקורות' מחויבת להבטיח אספקת מים באיכות גבוהה לכל הצרכים ויוזמת פעולות רבות כדי שהצרכנים יוכלו ליהנות ממים איכותיים כל הזמן.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יצוין, כי באזורי אספקה רבים במדינה, ובהם, בין השאר, ראשון לציון, לוד, חולון, בת ים, ירושלים, בית שמש, מודיעין, באר שבע, עפולה, נס ציונה, חדרה וטבריה, נרשמו שיעורי חריגות מזעריים הנעים בטווח שבין 0.42%ל-0.16% בלבד, מתוך בדיקות אלה עולה, הן בהשוואה לשיעורי חריגות המים הבקטריאליות בישראל לאורך השנים והן בהשוואה להנחיות של ארגון הבריאות העולמי ולהנחיות של הסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה, ששתיהן מתייחסות לחריגות שנתיות של 5% כחריגות מקובלות- כי איכות מי השתייה באזורים רבים במדינה היא גבוהה. מי שראוי לשבח ולהוקרה נוכח תוצאות מחמיאות אלה הוא רפי חמו, מנהל התברואה, המבצע את תפקידו במסירות, בשקט ובצנעה. חותם עשייתו טבוע בתוצאה המרשימה- 0% חריגות בקטריאליות במים.