מירון: "היום זה כבר לא כבוד גדול להיות עפולאי", עפולה אחת: "עפולה מתביישת בו"

עיריית עפולה לשעבר יצחק מירון ערך במוצ"ש כנס פעילים חגיגי – במהלכו הוא אמר: "התדמית של העיר הדרדרה למקומות שייקח הרבה זמן לשקם". גורם בעפולה אחת: ״מירון מתבייש להיות עפולאי? גם עפולה מתביישת בו"

במוצ"ש נערך באולמי האושר בעפולה כנס תומכים של יצחק מירון, ראש העיר לשעבר, בשילוב הרמת כוסית לחג. בכנס לקחו חלק תומכיו הקרובים של מירון, יחד עם נציגות של חברי האופוזיציה בעיר, בהם מומו לוי, מיכאל ברקן ובוריס יודיס.
למרות האווירה החגיגית הנוכחים באו לשמוע את מוצא פיו של מירון. מי שציפה שמירון יכריז על חזרה לחיים הפוליטיים התבדה, אך מנגד נראה כי הוא עדיין בצורה מעמיקה בנעשה בעיר – הן ברמה המוניציפלית והן בסטטוס הפוליטי בעיר. בדבריו בפני הנוכחים, מירון כצפוי לא חסך ביקורת מהנהגת העיר הנוכחית, "כל האנשים שנמצאים פה באו רק בגלל סיבה אחת, שעפולה תהיה אחרת", אמר מירון בראשית דבריו והוסיף: "זה מה שמאחד אותנו. פרשתי מהחברות במועצת העיר כי חשבתי שנכון היה לפרוש, אבל לא עזבתי ואני נמצא ומלווה את כולם כל הזמן מהפוזיציה שבה אני נמצא, בוודאי בכדי להחזיר את עפולה לאן שהיא צריכה לחזור. קיוויתי שחצי שנה עד שנה אחרי הבחירות גם אני וגם תושבי העיר עפולה יוכלו לומר לא נורא על מה שמתרחש בעיר, אבל לצערי הרב אני לא יכול לומר את זה. אני חייב לומר שלא מדובר פה רק על ניקיון, גינון, תחזוקת העיר והזנחה."


גורם בעפולה אחת: "הסקרים מוכיחים שרוב מוחץ של תושבי עפולה מרוצים ובאים להיות עפולאים. מירון מתבייש? ועפולה מתביישת בו".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מירון: "אחרי שחיזקנו את התדמית והמעמד של העיר, היום זה כבר לא כבוד גדול להיות עפולאי, ואנחנו לא גאים להגיד שאנחנו עפולאים. בחמש השנים שלנו חיזקנו את התדמית כעיר מתפתחת, מתקדמת, משגשגת, עפה קדימה ובכל הארץ דיברו על עפולה ועל התנופה שלה. לצערי היום התדמית של העיר הידרדרה למקומות שייקח הרבה זמן לשקם. זה בא לידי ביטוי במחיקת ניצני ההיי-טק, במתחם התחנה ובעוד פרויקטים. קרו גם כמה דברים טובים בשנה הזו בעיר. זה מתחיל בנבחרת שמייצגת אותנו במועצת העיר. שבעה חברים שעובדים בצורה מגובשת, מתועלת, חברים שנותנים פייט רציני וגורמים לכך שלא כל מה שרוצים לעשות, למזלנו הרב, נעשה. אני מאחל להם עוד הרבה כוח ושהשבעה בעוד לא הרבה זמן יהיו שמונה ולא עוד הרבה זמן יהיו תשעה. אני אומר לכם שזה יכול לקרות. בסופו של דבר חברי מועצת העיר באים לעבוד ולתרום לעיר. זה לא מובן מאליו שאנו נפגשים פה, ונפגשנו גם בפסח."

כנס תומכיו של מירון בהרמת כוסית לראש השנה
מירון הוסיף: "זה גורם לכך שהקבוצה הגדולה שלנו, שמורכבת מכמה תת קבוצות נשארת מגובשת, לא פוחדת ונחושה להמשיך במטרה להחזיר את עפולה לדרך בה היא צריכה ללכת, דרך של פיתוח וגאווה להגיד שאני תושב העיר עפולה ואין סיבה שזה לא יהיה. בחמש השנים האחרונות שכיהנתי ראינו שאפשר לקחת עיר מ-7, ולהביא אותה ל-9. לצערי הרב חזרנו אחורה. לעפולה, הבית שלנו, יש פוטנציאל גדול ועדיין לא מימשנו את כל מלוא הפוטנציאל. אפשר להפוך אותה לבירת העמק, מטרופולין בעתיד של כל האזור ואין שום סיבה בעולם שזה לא יקרה פה. הכול עניין של הנהגה וסדרי עדיפויות. אני בטוח שנוכל להחזיר את עפולה למסלול".

• "האחדות חזרה לעיר"

גורם בסיעת עפולה אחת מסר בתגובה לדברי מירון: "מירון מתבייש להיות עפולאי? גם עפולה מתביישת בו. האיש אשר תיעב את תושבי עפולה, בז להם והתנשא עליהם, אומר עכשיו שהוא מתבייש להיות עפולאי? אז יש לנו חדשות לאיש השמאל הקיצוני: תכניתו להפיכת עפולה לעיר מעורבת לא צלחה אחרי שאבי אלקבץ מנע את סיפוח כפר דחי והעיר עפולה משגשגת: 18 גני ילדים נבנו בשנה אחת וכיסו על מחדליו של מירון. האחדות חזרה לעיר- מלבד קומץ מקורביו האינטרסנטים שעצוב מאד על כך שזרימת המיליונים לכיסיהם נעצרה ועכשיו יש חלוקה שווה של משאבים. הסקרים מוכיחים שרוב מוחץ של תושבי עפולה מרוצים ובאים להיות עפולאים. מירון מתבייש? ועפולה מתביישת בו".

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|