מינוי: תא"ל דוד סויסה מעפולה יהיה אחראי על חיזוק בטחון יישובי הצפון

סויסה, ששימש בעבר כמנכ״ל עיריית עפולה, יעמוד בראש מנהלת אופק צפוני שתפעל לשיקום של תשתיות ביטחוניות ואזרחיות בגבול לבנון ולתמיכה בקהילות הישובים, תוך כדי לחימה

שר הביטחון, יואב גלנט ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, סיכמו על מינויו של תא"ל (מיל') דוד סויסה, לראש מנהלת ״אופק צפוני" לחיזוק ביטחון יישובי הצפון.
סויסה שימש בתפקידו האחרון בצה"ל כקצין תותחנים ראשי. לאחר שחרורו, כיהן בין השאר כמנכ"ל עיריית עפולה. בשנים האחרונות משמש סויסה כמאמן רשויות מקומיות להתמודדות עם מצבי חירום, מטעם פיקוד העורף.
מנהלת אופק צפוני תפעל לשיקום של תשתיות ביטחוניות ואזרחיות בגבול לבנון ולתמיכה בקהילות הישובים, תוך כדי לחימה. זאת על מנת לייצר את התנאים לחזרה בטוחה של התושבים לישובים, כאשר המצב הביטחוני יאפשר זאת.
המנהלת, שתפעל בשיתוף פעולה עם פיקוד הצפון שאחראי על ביטחון הגזרה ופיקוד העורף השותף למענה שיספק צה"ל ליישובים, תעסוק בחיזוק מרכיבי הביטחון בישובים, בעיבוי ובציוד כיתות הכוננות, בשיקום ראשוני של התשתיות האזרחיות שנפגעו, בין השאר כתוצאה מפעילות צה"ל, בסיוע לישובים בתאום עם משרדי הממשלה להחזרת פעילות התעשייה והחקלאות ועוד. מנהלת אופק צפוני תחל בעבודתה בימים הקרובים, עם השלמת ההתארגנות הראשונית.