מינוי בינלאומי בכיר: פרופ' מ"העמק" ישמש כנשיא האיגוד האירופאי של האנדוסקופיה של מערכת העיכול

פרופ' איין גרלנק, מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי העמק שמונה לתפקיד פרסם למעלה מ-300 מאמרים ועבודות מחקר, הכוללים פרקים בספרים ותקצירים מדעיים. צילום: העמק

פרופ' איין גרלנק, מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי העמק מקבוצת הכללית מונה באחרונה לכהונת נשיא האיגוד האירופאי של האנדוסקופיה של מערכת העיכול.
האיגוד האירופאי לאנדוסקופיה של מערכת העיכול הוא ארגון גג שחברים למעלה מ-4,300 רופאים ורופאות מ-41 מדינות אירופה, צפון אפריקה והמזרח התיכון. פרופ' גרלנק כיהן ב 6 השנים האחרונות כחבר בוועד האיגוד, כנציג של מדינת ישראל, וכעת כאמור נבחר לכהונת נשיא האיגוד.
פרופ' גרלנק מנהל את המכון לגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית מאז שנת 2015, במהלכן פיתח את המכון וקידם אותו לשורה הראשונה של המכונים בישראל, וכיום הוא כולל את הטיפולים, הבדיקות והטכנולוגיות המתקדמות ביותר שקיימות בעולם. בשנים האחרונות הוקם במסגרת המכון לגסטרו המרכז למחלות מעי דלקתיות, היחיד מסוגו בצפון מזרח המדינה המטפל במאות חולים מכל הצפון, הלוקים במחלת קרוהן וקוליטיס כיבית.
שירות מתקדם נוסף שהוקם באחרונה הוא שירות לנוירו- גסטרואנטרולוגיה לאבחון ולטיפול במצבים של הפרעות תנועתיות במערכת העיכול.
פרופסור גרלנק פרסם למעלה מ-300 מאמרים ועבודות מחקר, הכוללים פרקים בספרים ותקצירים מדעיים. כתיבתו מתמקדת באבחון וטיפולים אנדוסקופיים בדימום במערכת העיכול, הערכה טכנולוגית של מכשירים אנדוסקופיים, איכות הטיפול בקפסולה אנדוסקופית, ניתוחים כלכלה ובריאות ומדידת איכות חיים הקשורה לבריאות במחלות הכבד.
פרופסור גרלנק כיהן בעבר כחבר מועצה במועצת המנהלים של האגודה האמריקנית לאנדוסקופיה של מערכת העיכול וכיו"ר הוועדה הבינלאומית של ASGE ושל ועדת המחקר של ASGE.
בנוסף, כיהן פרופ' גרלנק בוועד המנהל של האיגוד הישראלי לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד וכיום הוא חבר במועצה הלאומית לגסטרואנטרולוגיה, מחלות כבד ותזונה של משרד הבריאות.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|