"מייד אין יזראל": הצגה מרתקת לתלמידי ויצו ניר העמק

ההצגה עוסקת באלמנטים מרכזיים בהווייה הישראלית ובחיבור בין הקהילות והאוכלוסיות השונות. צילום: וצו ניר העמק

מה מדביק את הפסיפס שקרוי 'החברה הישראלית'? איך מגשרים על פערים? ומזה אומר להיות ישראלי? בכל אלו עסקה, הצגה מקורית בה צפו תלמידי חטיבת הביניים בכפר הנוער ויצו ניר העמק.
יניב, יבגני, שני חברים, נשלחים למסע הופעות בחו"ל בכדי לגייס תרומות למדינת ישראל בקרב יהודים. האחד 'צבר' יליד הארץ, השני עולה חדש שנמלט מהמלחמה באוקראינה. כל אחד מהם מגיע מרקע שונה בחברה, ומביא איתו סיפור אישי טעון ומרגש. לאורך המסע, צצים קשיים ועולות סוגיות המדגישות את הפער בין השניים. לרגעים נדמה כי הם עלולים לעלות על שרטון ולחזור ארצה. "יש כאן דילמות אמיתיות של בני נוער", סיפרה נתי בן-גיאת, אחראית חינוך חברתי בחט"ב. "הפערים בין אלו שנולדו בארץ לעולים החדשים, הבדלי התרבויות, הזהות האישית-כל אלו עולים כאן בהצגה תוך כדי העלילה והתלמידים צופים במעין סוג של מראה לחברה הישראלית".
בסופו של דבר מבינים החברים כי ערכי הרעות, המחויבות אחד לשני והרצון המשותף לעזור למדינה- גוברים על כל הפערים שנתגלו. החברות שנרקמה ביניהם לאורך הדרך, היא העוגן שמחבר אותם למטרה משותפת. "יש כאן מסר עצום", הוסיפה נתי, "לא כולנו זהים. לא כולנו מחזיקים באותן דעות או מסכימים על הכול. אבל בשורה התחתונה, כולנו חיים כאן ואוהבים את הארץ שלנו ובעיקר צריכים לדעת לגשר על פערים שקיימים באופן טבעי". יצוין כי ההצגה: "מייד אין יזראל" היא מבית 'תיאטרון השעה הישראלי' המשובח ובעקבות הצלחתה, היא עלתה כבר מאות פעמים בכל רחבי הארץ.

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|