צפון: עלייה של 30% בדיווח על מקרי תקיפה מינית בקטינים

ח"כ אורלי לוי אבקסיס, בכנס ראשון מסוגו בנושא פגיעות מיניות בבנים: "יותר מדי ילדים נפגעים, יותר מדי ילדים שותקים, יותר מדי ילדים לא משתפים את הרשויות, לא משתפים את בעלי המקצוע והרבה פעמים לא משתפים את המשפחה. יש חוסר בטיפול, חוסר במודעות להיקף התופעה וחוסר בהשקעת משאבים מצד המדינה"

לאחרונה התקיים בבית גבריאל בכנרת, כנס בנושא "סוגיות ייחודיות בהסתרה וחשיפה של פגיעות מיניות בבנים, היבטים רב תרבותיים". את הכנס הראשון מסוגו, ארגנה ד"ר נסיה לנג, אחראית מרכז טנ"א וצוות המרכז לטיפול בנפגעי אלימות מינית (טנ"א) שבמרכז הרפואי פוריה.
ד"ר ארז און מנהל המרכז הרפואי פתח ואמר, "כאזרח מדינת ישראל אני מבקש להודות למרכז טנ"א שבחר להעלות, לחשוף ולעורר את מודעות הציבור לנושא הכאוב הזה.
באותה נשימה אני מודה לקהל המרשים שבהגיעו לכאן מצביע על חשיבותו הקריטית של נושא זה. השתתפותכם בכנס תסייע לקידום המודעות, הגברת החשיפה והצבת זרקור גדול על התופעה החברתית הקשה של בנים ונערים שהם קורבנות תקיפה מינית".

ח"כ אורלי לוי אבקסיס, אורחת הכבוד ויו"ר הועדה לזכויות הילד לשעבר, אמרה, "המחקר של פרופ' לב ויזל לפיו אחד מכל חמישה בנים ובני נוער נפגע מינית, והנתון לפיו היקף הפגיעות המיניות בבנים בישראל גבוה מזה של הפגיעה המינית בבנות, מעלים בפנינו תמונה קשה ומטרידה מאד. יותר מדי ילדים נפגעים, יותר מדי ילדים שותקים, יותר מדי ילדים לא משתפים את הרשויות, לא משתפים את בעלי המקצוע והרבה פעמים לא משתפים את המשפחה…
יש חוסר בטיפול, חוסר במודעות להיקף התופעה וחוסר בהשקעת משאבים מצד המדינה".


לדברי רפ"ק אסף אייזנברג, קצין נפגעי עבירה במחוז צפון, מבדיקת נתוני החודשים המקבילים ב – 2014 לעומת 2015, עולה כי נרשמה עלייה של 30% בנתוני הדיווח על מקרי תקיפה מינית בילדים ובני נוער במחוז צפון, "ההסבר לעלייה המשמעותית בנתונים הוא יותר חשיפה, יותר מודעות ויותר דיווח.


המסקנה שלי היא שהמודעות לנושא של פגיעות מיניות בבנים מתחילה לעלות ולהשתנות. גם במשטרה יש יותר מודעות ויותר הקשבה שלנו, להבין שלא פוגעים רק בנערות או ילדות. כל תיק מקבל את כל תשומת הלב שלנו".