מזרע: מכניסים את הטבע לבית בבית האבות ״אור העמק״

העיסוק באדמה ובצמחים הוא מרפא ומעצים, ובחג הזה במיוחד גם יכול לתת תחושת שייכות לארץ ישראל. צילום: עמל ומעבר

בימים אלו, כולנו חווים הערכה מחודשת לארץ ישראל. ט"ו בשבט זו הזדמנות פז ללמוד על הטבע בארץ ולחוות אותו במלוא הדרו. לכן, בבית האבות "אור העמק" במזרע – של רשת "עמל ומעבר", יצאו בסדרת פעילויות שחוגגות את הטבע של ארץ ישראל ומביאות אותו הישר לתוך בית האבות.
בתחילת השבוע, הגיעה לבית האבות משאית השמחה של קק"ל, אשר נוסעת ברחבי הארץ וחוגגת ט"ו בשבט באווירה חגיגית ומוזיקלית. הדיירים יצאו החוצה, נהנו מהשמש הנעימה שהייתה בתחילת השבוע, שרו שירי ארץ ישראל, רקדו, שמחו, בירכו ואכלו פירות יבשים.

דיירי בית האבות נהנים מפעילויות "משאית השמחה" של קק"ל
דיירי בית האבות נהנים מפעילויות "משאית השמחה" של קק"ל

אווירת החג נמשכה לאורך המשך השבוע. הדיירים אפו עוגות עם פירות יבשים ופירות הדר וגם הכינו סלט פירות מפנק. כמו כן, הדיירים שתלו שתילים באדניות שיפוזרו ברחבי בית האבות, וכך לקחו חלק במסורת החשובה ביותר של ט"ו בשבט – השתילה. העיסוק באדמה ובצמחים הוא מרפא ומעצים, ובחג הזה במיוחד גם יכול לתת תחושת שייכות לארץ ישראל. הדיירים עבדו עם האדמה באדניות ושתלו את הצמחים וכך הרגישו את הטבע בידיים, דבר שלא תמיד מתאפשר בתוך בית האבות. כדי לסכם את השבוע, יתקיים גם סדר ט"ו בשבט משותף עם כל הדיירים והצוות.
בשבוע הבא, כשתסתיים המערכת הגשומה, בבית האבות מצפים לביקור של תלמידי בית ספר שיבואו לשתול גינת ירק, כך שלדיירים תמיד תהיה גישה להרגיש קצת טבע.

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|