מזרע: חג פורים שמח ומבדח בבית האבות הסיעודי "אור העמק"

בבית האבות שררה אווירה "פורימית" כל השבוע, כשכל הפעילויות של מחלקת התעסוקה נגעו לחג – עם יצירות בנושא פורים
צילום: עמל ומעבר

השנה לכבוד פורים, בית האבות הסיעודי "אור העמק" במזרע, של הרשת "עמל ומעבר" פתח בסדרה של פעילויות וביקורים לציון החג, כדי להראות שגם בתקופה זו, חשוב לשמור על שמחת החיים
בתחילת השבוע, הגיעו קבוצת מתנדבים מחופשים, ביניהם בת של אחת מהדיירות בבית האבות. הקבוצה כללה מאפרת וזמר, והגיעה עם מכונת סוכר כדי ליצור אווירת חג פורים מלאה וצבעונית. הדיירים, הצוות וקבוצת המתנדבים כולם רקדו, שרו והתחפשו, והשבוע נפתח בחגיגה גדולה.
ביום שלישי, במסגרת יום המעשים הטובים, הגיעו לבית האבות שתי קבוצות מתנדבים נוספות. בבוקר הגיעה נבחרת התעמלות הקרקע של המועצה לעשות מופע בסימן פורים. לאחר מכן, הגיעה גם מחלקת הנוער של המועצה לעשות פעילות בינגו בנושא פורים ואז מסיבת פורים משותפת.
באופן כללי, בבית האבות שוררת אווירה "פורימית" כל השבוע, כשכל הפעילויות של מחלקת התעסוקה נוגעות לחג עם יצירות בנושא פורים וכל בית האבות מקושט לחג. גם במעגלי הבוקר שפותחים כל יום בבית האבות משולבים אלמנטים של החג כמו רעשנים, מסיכות וכובעים.


"הדיירים ממש משתפים פעולה ונהנים מאווירת החג ומהפעילויות המגוונות, ומתחפשים עם אביזרים מגוונים שיש ברשותנו" מספרת מאור קוטק, מנהלת שירות ריפוי בעיסוק בבית האבות.


ברביעי הגיעו לביקור גם קבוצת חיילי צה"ל, מכנף 1 של חיל האוויר. "אלו חיילים שאנחנו בקשר איתם כל השנה וזה נקטע בגלל המלחמה. בדרך כלל היינו עושים את הפעילויות אחד על אחד כדי ליצור קשרים אישיים בין-דוריים, שזה היה מאוד יפה ומרגש. אבל גם לחיילים לוקח זמן להיפתח, ועכשיו אחרי המלחמה הכל יותר מורכב, אז החלטנו שהפעם אנחנו נעשה מסיבה משותפת לחיילים ולדיירים", מספרת קוטק בהתרגשות.
יום אחרי תום החג מתוכנן ביקור של גן ילדים. הילדים יבואו מחופשים ומתוכננת חגיגה גדולה של שירים וריקודים, באווירת פורים שרק ילדים יכולים ליצור. ביקור זה יחתום את שבוע פורים בטעם מתוק ושמח, כמו שאפשר רק בחג צבעוני כמו פורים.

חוגגים באור העמק