מוצפים בהצעות להלוואה? כך תבחרו את ההלוואה הנכונה

לאחרונה רבים מאיתנו מקבלים לפלאפון מדי יום כמה וכמה הודעות המציעות לנו הלוואות מצוינות בתנאים אטרקטיביים. לפעמים זה בגלל שחיפשנו באינטרנט מידע על הלוואות, לפעמים סתם כך ללא סיבה ישירה נראית לעין. במידה ואתם באמת מתעניינים בהלוואה וקצת המומים ממבחר האפשרויות (לכאורה, לפחות…) העומדות בפניכם – כיצד מומלץ להתנהל ולבחור מבין ההלוואות השונות?
צילום: אתר פוטוליה

בבואנו לשקול איזו הלוואה ניקח, כדאי לעשות קצת מחקר מקדים משל עצמנו, להתייחס לגוף ממנו ניקח את ההלוואה ולסקור את המסלולים השונים שמציע גוף מימון זה.

• מחקר מקדים – ריביות בשוק ושימוש במחשבון משכנתא

השלב הראשון שכדאי לעבור דרכו כאשר מתעניינים בנטילת הלוואה, צריך להיות ביצוע של מחקר מקדים. נסו לקרוא קצת על התחום ולהבין מהם הפרמטרים והנתונים העיקריים הרלבנטיים בהקשר זה. למשל, מהן הריביות המוצעות בשוק עבור הלוואות מסדר הגודל בו אתם מתעניינים? מה המשמעות של הלוואה צמודה או לא צמודה למדד, ומה עשויות להיות ההשלכות של כל אחת מהאפשרויות?

כלי ספציפי שמומלץ להכיר ולעשות בו שימוש במסגרת המחקר המקדים שלכם הוא מחשבון הלוואות ומחשבון משכנתא. מדובר בכלי שניתן למצוא אונליין במקומות שונים ברשת, כולל באתרים של הבנקים הגדולים. במחשבון המשכנתא למשל אנו מזינים נתונים בסיסיים כמו גובה ההלוואה הרצויה ומשך תקופת ההחזר בה אנו מעוניינים, ומקבלים חישוב של ההחזר החודשי השוטף לו נהיה מחויבים. אז גם ניתן לשחק עם הנתונים ולשנות אותם קצת (למשל, לקצר את משך החזר ההלוואה או לשנות את הסכום הנלווה) ולראות מה קורה להחזר החודשי הצפוי. זה יכול לתת לנו מושג טוב יחסית של האפשרויות העומדות בפנינו.

• בחירת גוף מימון ללוות ממנו וסקירת המסלולים השונים

הלוואה ניתן לקחת מגופי מימון פיננסיים שונים, ביניהם כמובן בנקים, חברות אשראי, חברות ביטוח וכיוצ"ב. על פי רוב ההצעות הנוחות והטובות ביותר יגיעו מהבנקים (מחלקם, לפחות), ובמידה ומתעניינים בהלוואות שמציע לנו בנק זה או אחר מה שנרצה לעשות זה להקדיש כמה דקות על מנת לקרוא וללמוד את מסלולי ההלוואות השונים שמציע אותו בנק.
לדוגמה, בבנקים מסוימים ניתן למצוא מסלול של הלוואה לכל מטרה – הלוואות בסכומים נמוכים יחסית אשר ניתנות עבור כל מטרה באשר היא, ולא רק עבור ייעוד ספציפי (דוגמת משכנתא הניתנת רק עבור רכישת נכס או הלוואה לרכישת רכב הניתנת רק עבור ייעוד זה). מסלול מסוג זה עשוי להתאים לרבים מאיתנו, לפעמים גם אם קיים מסלול ייעודי אחר עבור הצורך הספציפי שלנו. חשוב לבחון את הריבית המוצעת עבור הלוואה לכל מטרה, כמו גם במסלולי ההלוואות האחרים, וכך לקבל את ההחלטה.
הבחירה בין בנקים לבין גופי מימון חוץ בנקאיים צריכה להיעשות על פי הפרטים הספציפיים של ההלוואות שמציעים לכם, אך במקרה החוץ בנקאי חשוב לבדוק כי מדובר בחברה אמינה ומוכרת, ואף להתייעץ עם אנשי מקצוע מהתחום בטרם מקבלים החלטה סופית.

בהצלחה!