מועדון היולדות של המרכז הרפואי העמק אירח את מנהלי מרכזי הצעירים של ישובים סביב בית החולים

שיתוף פעולה ראשון מסוגו של המרכז הרפואי העמק ומנהלי מרכזי הצעירים ביישובי הצפון במטרה להנגיש את השירותים של מערך ההיריון והלידה לאוכלוסיית הצעירים. צילום: העמק

מרכזי הצעירים בכל הארץ מסייעים למשפחות צעירות להתמודד עם אתגרים חדשים במהלך בניית התא המשפחתי. הריון ולידה הם חלק משמעותי בתהליך זה ולכן מנהלי מרכזי הצעירים הביעו התעניינות רבה בכנס. המשתתפים הגיעו ממועצות וישובים שונים: מועצה אזורית זבולון וקרית טבעון, גליל תחתון, עמק יזרעאל, נוף הגליל, גלבוע, בקעת הירדן, בית שאן, עמק המעיינות ומגדל העמק. הם סיירו בחדרי הלידה ובמחלקות והביעו התרשמות עמוקה ממערך ההיריון והלידה בעמק.
בפתחו של הכנס הציגה מיכל קריל, מנהלת יחידת שירות ושיווק במרכז הרפואי העמק את החידושים והשדרוגים של בית החולים בשנים האחרונות. מנהלות מועדון יולדות, גבריאלה חלימי ירקוני ויעל וינטראוב, הציגו את פעילות מועדון היולדות היל"ה בעמק. ד"ר גלי גרמי, מנהלת חדר לידה, סיפרה על חדרי הלידה החדישים, על ניתוח קיסרי ידידותי והאפשרות המתקדמת לבצע הכנסת התקן תוך רחמי למניעת הריון תוך כדי הניתוח הקיסרי. בנוסף, הראתה ד"ר גרמי את המצוינות של חדרי הלידה בכל המדדים המובילים. המיילדת אדווה פולק תיארה את הגישה ליולדת בחדר הלידה, האפשרות ללידה טבעית, ותכנית 'וומן פרינדלי'- ליווי רגשי לקראת לידה לנשים שמהלך הלידה והטיפול הרפואי בתוכו עלולים לעורר אצלן קשיים. סיגל שמריהו, מנהלת סיעוד חטיבה מיילדותית וגינקולוגית, הציגה את מחלקות היולדות: הגישה ליולדת, ביות גמיש ואפס הפרדה בין האם לילוד, התאמה לצרכים של אוכלוסיות שונות, ותשומת לב רבה לשיפור חווית היולדת. מיכל ויינר, מנהלת מרכז הצעירים של מועצה אזורית גליל תחתון הציגה את מודל ההפעלה של המועדון שהקימה במטרה לתת מענה להורות צעירה. ד"ר מאור ממן, מנהל המרכז הרפואי העמק הגיע לברך את משתתפי הכנס.
מערך נשים ויולדות במרכז הרפואי העמק הוא בין המערכים המובילים בישראל ובעולם, חלוצים באימוץ גישות מתקדמות ללידה, טיפול ביולדות בהריון בסיכון ובסיבוכי הריון ולידה. חדרי הלידה החדשים של המרכז הרפואי העמק נמצאים באתר ממוגן באופן מלא. בכל חדר לידה יש חדר רחצה גדול, אפשרות ללידה טבעית, הטיפול בילוד לאחר הלידה מתבצע באותו החדר לצד מיטת היולדת. הפגיה של העמק היא מצטיינת בין הפגיות בישראל כבר 6 שנים ברציפות. מחלקות יולדות וילודים מרווחות ונוחות ואת הכל מובילים צוות מקצועי ומיומן.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|