מה חשוב לדעת שמגיעים לקונסוליה לחידוש דרכון רומני?

כיצד ניתן לחדש את הדרכון הרומני, מתי נוכל לאסוף את הדרכון המעודכן, מה עוד חשוב לדעת לפני שמגיעים לקונסוליה לחידוש הדרכון?
המחשה ( PEXELS -Gül Işık )

אלפי ישראלים הינם בעלי דרכון רומני. דרכון זה ניתן להנפקה לכל אזרח יהודי שיש לו שורשים רומניים. לאחר קבלת הדרכון הרומני תוכלו להחזיק בשני הדרכונים: דרכון רומני ודרכון ישראלי וליהנות מההטבות של מחזיקי דרכון רומני הנחשב כדרכון אירופאי לכל דבר. עם זאת, אחד האתגרים הגדולים ביותר של מחזיקי דרכון רומני בישראל הוא הטיפול בעניינים ביורוקרטיים שונים מול הקונסוליה הרומנית בישראל. שעות קבלת הקהל די מצומצמות וחשוב לקבוע תור מראש על מנת שיקבלו אתכם כדי שתוכלו לבצע פעולות שונות. בין היתר, כדי לחדש דרכון רומני תצטרכו לקבוע תור מראש. זאת תוכלו לעשות ישירות דרך האתר של משרד החוץ הרומני או דרך האתר שלנו "תור קל".

• כיצד ניתן לחדש את הדרכון הרומני?

על מנת לחדש את הדרכון הרומני שלכם תצטרכו לקבוע תור/פגישה בקונסוליה הרומנית בשעות קבלת הקהל של הקונסוליה. הכינו מראש את כל המסמכים הנדרשים על מנת למנוע עיכובים והגעה חוזרת לצורך הפגישה. המסמכים הנדרשים הינם מסמכי המקור הרומניים שלכם: תעודת לידה, תעודת נישואין אם יש, מסמכי האזרחות והדרכון הישראלי והרומני שלכם. במידה וחל שינוי סטטוס בתקופה מאז חידוש הדרכון הרומני הקודם תאלצו קודם לעדכן את הסטטוס שלכם ברומניה ואז רק לבקש את חידוש הדרכון.

הכירו את שעות הפעילות של הקונסוליה

לאלה מכם שמתכוונים להגיע אל הקונסוליה ללא תור הסיכוי שיקבלו אתכם הוא אפסי. הלחץ הגדול על הפעילות של הקונסוליה והעומס במקום מחייב אתכם בקביעת תור מראש על מנת לטפל בעניינים הביורוקרטים שלכם. מכאן שכדאי יהיה להכיר את ימי ושעות הפתיחה של הקונסוליה. נכון להיום: ימי הפתיחה הם ב' עד ו' בין השעות 9 בבוקר ל1 בצהריים. בימים אלה בין השעות 14:00 ל-15:00 בצהריים ניתן לאסוף מסמכים (דרכונים, תעודות לידה, תעודות נישואין ועוד).

מתי נוכל לאסוף את הדרכון המעודכן?

לאחר הגשת הבקשה לחידוש הדרכון והזמנת הדרכון החודש תוכלו לאסוף את הדרכון החדש רק לאחר 60 יום מהקונסוליה שבה הוגשה הבקשה. כפי שרשמנו כאן למעלה, תוכלו להגיע בימים ב'-ו' בין השעות 14:00 ל-15:00 בצהריים לצורך איסוף הדרכון כאשר תעודכנו על כך שהוא מוכן לאיסוף. אין צורך לקבוע תור נוסף לצורך איסוף הדרכון. 60 יום לאחר הבקשה תוכלו פשוט להגיע לאסוף את הדרכון החדש שלכם. חשוב להביא אתכם את הדרכון הרומני הישן, הדרכון הישראלי התקף שלכם וקבלה עבור אגרת התשלום שהתבקשתם לשלם בעבור חידוש הדרכון.

מה עוד חשוב לדעת לפני שמגיעים לקונסוליה לחידוש הדרכון?

כדאי לדעת שאדם אחר לא יוכל לאסוף עבורכם את הדרכון אלא רק מגיש הבקשה עצמו. הורים לילדים מתחת לגיל 18 הנחשבים לקטינים יוכלו לאסוף עבורכם את הדרכון החדש. לקונסוליה יש מספר מספרי טלפון להתייעצות ושירות אך לרוב אלה לא זמינים ולכן כדאי יהיה לקבוע תור באתר תור קל ולהגיע פיזית אל המקום.