"מה אני אוהב במחלקה לרפואה דחופה? לראות את השפעת הפעולות שלי באופן מידי"

הרצון להקל על כאב המטופלים, הצלת החיים, הגישור, פתירת הבעיות ואיך כלבים קשורים לרצון שלו להתפתח בעתיד. תכירו את דימה בריטן, אח כללי ואח במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי העמק. צילום: המרכז הרפואי העמק

מי מטפל בנו? הכירו את האחיות והאחים במרכז הרפואי העמק. והשבוע: דימה בריטן, אח כללי ואח במחלקה לרפואה דחופה.
מי אתה?
"אני דימה, בן 44, נשוי+1. עובד במחלקה לרפואה דחופה ובחצי שנה האחרונה גם אח כללי. התחביבים שלי הם רכיבת אופני שטח ויש לי גם מגוון של חיות מחמד בבית".

איך הגעת למקצוע הסיעוד?
"לפני שהתחלתי את לימודי הסיעוד רציתי להיות פרמדיק והתנדבתי קצת במד"א, בסוף החלטתי שזה לא בשבילי כי רציתי מקצוע יותר מגוון ועם אופק תעסוקתי ובחרתי בסיעוד. מה שאני אוהב במחלקה לרפואה דחופה זה שאפשר לראות את ההשפעה של הפעולות שלך באופן מידי. למשל, הקלה על כאב של מטופל או החייאה שבה נלחמים על החיים ומצליחים להציל מטופל, זו תחושה עילאית".

איך הגעת לתפקיד של אח כללי ולמה בחרת בו?
"אני עובד במלר"ד מ2009 ורציתי לנסות משהו חדש".

מה כולל התפקיד שלך כאח כללי?
"בגדול, מדובר בניהול כל צוות הסיעוד של בית החולים במשמרות הערב והלילה. בפועל אני מגשר בין אנשים ופותר בעיות, אני מרגיש שאני טוב בזה".

איך רואים את מקצוע האחים והאחיות מהמבט הניהולי?
"הצוות הסיעודי הם אלו שמיישמים בפועל את הטיפול בחולים ומתרגמים את ההנחיות הרפואיות למעשים בשטח".

ספר לי על מקרה שזכור לך במיוחד?
"לפני מספר שנים יצא לי לטפל במשך מספר משמרות רצופות באישה שסבלה מאי ספיקת לב, עם המון בצקות, משקל עודף וחוותה כאבים רבים עקב מצבה. כל כמה דקות היא ביקשה שאעזור לה לשנות תנוחה עד שבשלב מסוים כבר פעלתי על אוטומט. לאחר חודשיים פגשתי את הבת שלה בבית החולים והיא שיתפה אותי שאמא שלה נפטרה והודתה לי שהפכתי את הימים האחרונים שלה לנסבלים. האמירה הזו הפתיעה אותי, ונתנה לי תחושה טובה שבכל זאת הצלחתי להקל במעט ולהיות משמעותי עבורן".

מה תרצה להגשים בעתיד מבחינת המקצוע?
"ארצה מאוד לעסוק בתחום של הדרכה קלינית או להיות חלק ממערך של כלבנות רפואית שאני מקווה שיקום בבית החולים שלנו"

תודה לאור ברק, אחות במחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז הרפואי העמק שראיינה אחיות ואחים ממגוון תפקידים כדי שנכיר טוב יותר את האנשים שמאחורי המדים.

 

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|