מגיע לכם תג נכה? דעו את זכויותיכם!

"תג נכה" כהגדרתו בחוק חניה לנכים הינו תג אשר ניתן מטעם רשות הרישוי לנכה.
תג הנכה נושא את שם הנכה, את מספר זהותו ואת מספרי הרישוי של עד שני כלי רכב מזכים.

• מי זכאי לקבלת התג?

תג נכה ינתן לעיוור ו/או לאדם אשר רופא שהוסמך לאשר נכות על פי דין אישר לגביו בכתב כי מתקים אצלו אחת מה-3 הבאים: א. דרגת נכותו מגיעה ל-60% לפחות ותנועתו בדרכים בלי רכב עלולה לערער את מצב בריאותו. ב. הוא מוגבל בהליכה וזקוק לכסא גלגלים לצורך ניידותו. ג. נכה הזקוק לרכב כאמצעי תנועה בגלל רגליו הנכות ו/או יתכן וינתן גם למקרים מיוחדים בהם לא ניתן לאשר נכות על פי דין, אך עדיין, רשאי רופא שהסמיכה רשות הרישוי לאשר כי מתקיים באדם האמור לעיל.
כמו כן, הורים לילד נכה (העומד בתנאים לקבלת תג נכה), נכה משרד הביטחון, מוגבלי ניידות בכל הגילאים ונפגעי איבה.

• כיצד מקבלים את התג?

משרד הרישוי הוא המטפל בבקשה, ויש לצרף אל הבקשה טופס בקשה לקבלת תג חניה לנכה ופטור מאגרת רישוי, צילום תעודת זהות, צילום רישיון רכב, מכתב חתום וציון הרכבים המבוקשים (עד 2), צילום של מסמכים רפואיים עדכניים מרופאים כאשר על הרופא לציין במסמכים הרפואיים אשר מצורפים לבקשת תו חנייה לנכה את עובדת ההידרדרות במצב הבריאות שעלולה להיגרם ללא רכב בהתאם וצילום המחאה ופרטי חשבון בנק לקבלת החזר אגרה (לזכאים להחזר אגרה).


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

• מקומות חניה

ניתן להחנות את הרכב היכן שאין החניה מותרת בו אם התקיימו כל אלה: 1. אין מקום חניה מוסדר לנכים או שהוא לא היה פנוי בזמן החניה. 2. לא מצוי מקום אחר שהחניה בו מותרת או שהוא לא היה פנוי בזמן החניה. 3. אין בה סיכון לעוברי דרך ואין היא מונעת מעבר חופשי להולכי רגל, לעגלות ילדים או לעגלות נכים. 4. אין להפרעה ממשית לתנועה והכל כמובן בהתאם להוראות הדין שאינן במעבר חציה, בתחום תחנת מוניות וכיוצ"ב.

• סימון חנית נכים אישית

תשומת לבכם כי יתכן והנכם זכאים גם לחנית נכים אישית. על מנת לקבל תמרור חניה לרכב נכה, יש לפנות בכתב למחלקה המתאימה ברשות המקומית.

• סוגי תג חניה

• תג כחול עם סמל של כיסא גלגלים – תג אשר ניתן לנכים הזקוקים לכיסא גלגלים, או לרכב כאמצעי תנועה בשל מוגבלות ברגליהם ובעלי תו חניה זה אף יוכלו לנסוע בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית כאשר הנכה נמצא ברכב.
• תג עם סמל משולש ירוק – לתג אשר ניתן לנכים שאינם מרותקים לכיסא גלגלים.
• סימון "כלנית" על גבי התגים מיועד לנכי צה"ל.
תשלום עבור החניה
בעל תג נכה לא ישא בתשלום חניה במקום ציבורי שהגישה הנגישה היחידה אליו לאדם עם מוגבלות היא דרך חניה במקום הציבורי הכרוכה בתשלום,

• תוקף תג חניה

על מנת לחדש תג חניה לנכה יש לבצע שוב את הליך קבלת תג החניה. לעומת זאת, תג חניה לנכה שאושר לצמיתות מופיע בו תוקף ל- 8 שנים ולקראת תום התוקף ישלח תג חדש, ללא צורך בפניה למשרד הרישוי.
לסיכום, באם יש לכם כל שאלה, או שהנכם זקוקים לעזרתנו, אנו כאן לרשותכם ונשמח לסייע לכם למיצוי זכויותיכם.

אין באמור לעיל להוות תחליף לקבלת ייעוץ משפטי.

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|