מגידו: בתי הספר מאמצים את נחלי האזור

ביה"ס קשת התקווה מאמץ את נחל תות בפרויקט משותף עם החברה להגנת הטבע, ביה"ס עומרים את נחל גחר וביה"ס פלגים את נחל השופט במסגרת מיזם משותף עם רשות ניקוז קישון. צילום: דוברות מגידו

במסגרת הלמידה החוץ כיתתית שהלכה והתעצמה בימי הקורונה, מאמצים בתי הספר במגידו את נחלי האזור וזאת במסגרת מיזם משותף למחלקת החינוך במועצה האזורית מגידו, החברה להגנת הטבע ורשות ניקוז קישון.
במסגרת הפעילות יוצאת הדופן, מאמץ כל ביה"ס נחל אחר באזור שופע הנחלים והטבע במגידו. ביה"ס קשת התקווה מאמץ את נחל תות בפרויקט משותף עם החברה להגנת הטבע, ביה"ס עומרים את נחל גחר וביה"ס פלגים את נחל השופט במסגרת מיזם משותף עם רשות ניקוז קישון.
במסגרת הפרויקט תלמידי שכבות א-ח יורדים לאחד הנחלים אותו הם מאמצים ושם נעשית למידה אודות הנחל וסביבותיו, החי, הצמחיה האופיינית לו, עונות השנה והשפעותיהם על הנחל. בנוסף ללמידה מקפידים התלמידים על טיפוח הנחל וסביבתו.
פרויקט אימוץ הנחל הינו חלק מתכנית העבודה של מחלקת החינוך במועצה בהנהלת קרין שטרן ומהווה חלק מתכנית הלמידה החוץ כיתתית המבוצעת במוסדות החינוך של המועצה, הן בימי שיגרה ובוודאי בימי הקורונה. לאחרונה ביצעה המחלקה השתלמות לצוותי ההוראה אודות למידה חוץ כיתתית גם בעקבות משבר הקורונה אשר מגביר צורך כזה והן עקב הרצון שתלמידי המועצה יכירו יותר ויותר את המרחבי הביוספרי בתוכו שוכנים יישובי המועצה.
מנהלת המחלקה קרין שטרן: "הלמידה בנחלים במרחב המועצה מזמנת התנסויות וחוויות תוך חיבור לסביבה. אנחנו רואים את ההשפעה החיובית של הלמידה בטבע על תלמידנו".

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|

"תמונת ניצחון" מהעמק

|