מגדל העמק: פרס חינוך ארצי לגן חמ"ד "לביא" ולגננת אביבית חמו

ממשיכים לקטוף פרסי חינוך: גן ״לביא״ נכנס גם הוא לרשימת זוכי פרסי החינוך ומצטרף לפרסי החינוך הארצי שהרשות קיבלה פעמיים, לפרסי החינוך המחוזי לחט״ב "יערת העמק״ ומח"ט "פסגות", פרסי חינוך ארציים לביה״ס חנ"מ "עילאי" ולגן האר"י. ראש מינהל החינוך: ״המסירות וההשקעה מעוררים השראה, ההישגים והפרסים מדברים בעד עצמם". צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

ראש עיריית מגדל העמק יחד עם ראש מנהל החינוך אשרת מלכה, מנהלת גני הילדים שוש ביטון והגננת אביבית חמו

גן חמ"ד ״לביא״ בניהולה של הגננת אביבית חמו וצוות סייעות הגן זכה בפרס חמ"ד (חינוך ממלכתי דתי) ארצי לשנת תשפ"ג. גני החמ"ד מתאפיינים בחינוך משמעותי עם הפנים לקהילה ובהטמעת ערכי חינוך דתי. גן חמ"ד ״לביא״ זכה בפרס זה ועמד בקריטריונים של יעדי החמ"ד לאחר שהועדה ערכה ביקור בגן ובחנה הלכה למעשה את התפיסה החינוכית כפי שמושתת בעשייה היומיומית.
בנימוקי הועדה שבחרה להעניק לגן חמ"ד "לביא" את הפרס נכתב בין השאר על היותו מוביל את יעדי החמ"ד ברוח תפיסת הגן העתידי. ניכר שבגן ניתן מקום משמעותי ללימוד תורה "ללמוד וללמד", שילוב של תוכניות לימודים שונות כמו "פרשה על המפה" – לימוד פרשת השבוע, לימוד פרקי אבות ושילוב פיוטים המעשירים את עולמם של הילדים הרכים. בגן מתחנכים הילדים הרכים לאהבת הארץ והמולדת בדגש על סביבת החיים המוכרת והאותנטית לילדים – העמקת הקשר עם העיר מגדל העמק ומאפייניה באמצעות סיור שבועי וחקר תופעות בטבע. לצד זאת קיים חיבור לקהילה המתבטא בשיתופי פעולה רציפים עם כתת חנ"מ בבית ספר האר"י. ניתן לזהות את מהות הגן כפי שמוטמע על ידי הצוות החינוכי לאהבת ה', אהבת הארץ ואהבת האדם.
לצד יעדי החמ"ד נבחנה הטמעת תפיסת "הגן העתידי" השזורה בעשייה החינוכית בכל רבדיה. הגן מקדם חינוך לאורח חיים בריא, ארוחות בריאות שהילדים מתכננים ומובילים לצד מודעות לתנועה ופעילות גופנית, שמירה על אורח חיים מקיים. מרחבי הלמידה בגן ומחוצה לו מותאמים לפיתוח מיומנויות הלומד במאה ה-21. הם מקדמים בקרב הילדים ביטוי אישי, יזמות ויצרנות במגוון תחומים. בגן הוקם מרחב אמנות עשיר שבו ניתנת לילדים ההזדמנות להתבטא בחומרי אמנות מגוונים ובדרכי פעולה שונות, בהתאם לבחירתם. הגן מאפשר לילדים משחק מגוון ועשיר. חצר הגן והמרחבים השונים נותנים מענה לילדים מתוך ראייה של האינדוידואל- למידה דיפרנציאלית. החיבור והחינוך לקהילתיות ולקבלת האחר גם הם חלק ממהות הגן ומתבטאים כאמור בשיתופי פעולה עם ילדי כתת חנ"מ. חצר הגן מציעה לילדים מגוון עשיר של פעילויות ומרחבי למידה בדומה לנעשה בין כתלי הגן. בחצר, לצד עצי הבוסתן , ספירלת התבלינים ופינת ההאכלה לציפורים הוקם שביל חמ"ד המוביל אל מעגל תפילה המשמש את ילדי הגן והצוות לתפילות בוקר במרחב טבעי ומתוך תחושת חיבור לבריאה-הפליאה שבבריאה. קהילת ההורים מגוייסת למען העצמת העשייה החינוכית ונוטלת חלק פעיל בהובלת מיזמי הורים וילדים. ההורים מעורבים מאד בחיי הגן ושותפים פעילים במעשה החינוכי ובהעשרת מרחבי הלמידה.
אביבית חמו גננת גן "לביא": "זיכה אותי הקב"ה, במשך שנים גן חמ"ד ״לביא״ משמש בית חינוך כמשפחה. יחד עם צוות סייעות מסור אנו מעניקות לילדים סביבה בטוחה ועשירה במרחבים מגוונים. שנזכה להמשיך ללכת מחיל לחיל למען תינוקות של בית רבן".
שוש ביטון מנהלת גני הילדים במינהל החינוך הוסיפה: "גן ״לביא״ מהווה מקור ללמידה והשראה, פועל להעמקת יעדי החמ״ד – חינוך לאהבת התורה, העם והארץ, מצוינות לימודית-חברתית-רגשית- ערכית".
אושרת מלכה ראש מינהל החינוך הודתה למשרד החינוך ומינהל החמ״ד במחוז ובירושלים על בחירה נוספת במגדל העמק ואמרה: "אני נרגשת וגאה בזכייה של "גן לביא" והגננת אביבית חמו בפרס החינוך אשר מהווה הכרה באיכות העבודה של הגננת והצוות החינוכי ואות כבוד והערכה על המסירות וההשקעה למען הילדים. ישר-כח גדול לגננת ולצוות הגן ומאחלת לכולנו שנים של עשיה חינוכית מבורכת מלאה הצלחות. ההשקעה ומסירות הנפש של המנהלים, הגננות הצוותים החינוכיים והסייעות ראויה לכל שבח. ההישגים והפרסים מדברים בעד עצמם והופכים את מערכת החינוך ברשות, בתי הספר וגני הילדים למודל לחיקוי, הערכה והשראה מבוססת מסרים של השקעה, התמדה ודביקות במשימה כמו: ״אין הטיפה חוצבת בסלע מכח עוצמתה אלא מכח התמדתה״, ״הזורעים בדימעה ברינה יקצורו״ ו-״הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים והדואג לדורות מחנך ילדים״.

 

 

מתאים לכם לעצב לעצמכם את העתיד כבר היום?

|