מגדל העמק: מקום ראשון לתלמידי כיתה ט' מ"אורט" רוגוזין בתחרות "מסע מדע"

בחרת ביה"ס שומרת על המסורת במשך שבע שנים ברציפות. בתחרות התלמידים הצליחו לייצר מספר דגמים בהם התקיימו חוקים פיזיקליים. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

תלמידי כיתה ט'1 ב"אורט" רוגוזין מגדל העמק זכו במקום הראשון בתחרות "מסע מדע מייקרס". בתחרות השתתפו בתי ספר המשתתפים בתוכנית "הזנק מצוינות" שמטרתה לעודד תלמידים לבחור מקצועות מדעיים טכנולוגיים ולסיים את בית הספר עם בגרות איכותית.
מטרת התחרות היא לעודד את התלמידים לבחור במקצועות המדעיים טכנולוגיים ולהקנות להם מיומנויות המתאימות למאה ה-21 כמו עבודת צוות, חשיבה יצירתית, חדשנות והתמודדות עם לוח זמנים.
במסגרת התחרות, התלמידים קיבלו משימה שבועית שבה הם היו צריכים לבנות דגם שמתקיימים בו חוקים פיזיקליים שונים ולשפר אותו על פי קריטריונים שקיבלו במשימה. כדוגמה, התלמידים היו צריכים לבנות קופסה גלילית שחוזרת "לבד" למי שגלגל אותה. הקופסה מבוססת על המרות אנרגיה מאנרגיה קינטית לאלסטית. התלמידים היו צריכים להפגין כישורי בנייה, עבודת צוות וחשיבה יצירתית כדי לבנות את הדגם המוצלח והמרשים ביותר מבחינת ביצועים על פי הקריטריונים שקיבלו בתחרות. הקופסה שבנו תלמידי "אורט" רוגוזין הייתה הגדולה ביותר ועברה את המרחק הגדול ביותר לפני חזרתה.
בין המשימות השונות, התלמידים היו צריכים לבנות גם מכונית הנוסעת באמצעות פרופלור, מצנחי פרופלור ומשגרי מטוסי נייר. בכל אחת מהמשימות התלמידים צברו את מירב הנקודות על היצירתיות והביצועים.
לאורך התהליך, התלמידים למדו רבות על חוקים פיסיקליים שונים ועל היישומים השונים שלהם כמו החוק השלישי של ניוטון, חוק ההתמדה, חוק שימור האנרגיה מעגלים חשמליים ועוד. בנוסף למדו התלמידים על שימוש בטכנולוגיות חדשניות כמו יצירת צורות תלת מימדיות בתוכנה והדפסתן במדפסת תלת מימד שיש בבית הספר כדי להשתמש בהן כחלקים שונים בדגם אותו הם היו צריכים לבנות. תלמידי הנבחרת הציגו מוטיבציה גבוהה, התמדה וכישורים יוצאי דופן מה שהוביל בסופו של דבר לתוצאה המרשימה של זכיה במקום הראשון.
המורה אלירן יהב הדריך את התלמידים שאנון ברודסקי, אוריה מרדו, אליס ריינס, פולינה מייסנר, נופר בן נעים, נויה כהן, אביב בוסקילה, עומר קמה, אנה בוגייבסקי וליה גלזין ואמר: "במשך שבע שנים נבחרת בית הספר זוכה במקומות הראשונים בתחרות "המכונה המופלאה" ומחליפתה "מסע מדע".
דודי גריסרו מנהל בית הספר אמר: "תלמידי הזנק למצוינות ממשיכים מסורת רבת שנים של זכיית בית הספר בתחרות המכונה המופלאה, וכעת גם בתחרות "מסע מדע". הם הפגינו ידע מרשים שהציב אותם במקום הראשון, כל זאת בהנחייתו של המורה לפיסיקה אלירן יהב. אנו גאים בהם מאד ומאחלים להם המשך הצלחה בלימודי המדע והטכנולוגיה בתיכון".