מגדל העמק: מקום ראשון לתלמידי כיתה ט' מ"אורט" רוגוזין בתחרות "מסע מדע"

נבחרת ביה"ס שומרת על המסורת במשך שמונה שנים ברציפות. בתחרות התלמידים הצליחו לייצר מספר דגמים בהם התקיימו חוקים פיזיקליים. צילום: אורט רוגוזין

תלמידי כיתה ט'1 ב"אורט" רוגוזין מגדל העמק זכו במקום הראשון בתחרות "מסע מדע מייקרס". בתחרות השתתפו בתי ספר המשתתפים בתוכנית "הזנק מצוינות" שמטרתה לעודד תלמידים לבחור מקצועות מדעיים טכנולוגיים ולסיים את בית הספר עם בגרות איכותית.
מטרת התחרות היא לעודד את התלמידים לבחור במקצועות המדעיים טכנולוגיים ולהקנות להם מיומנויות המתאימות למאה ה-21 כמו עבודת צוות, חשיבה יצירתית, חדשנות והתמודדות עם לוח זמנים.
התחרות של עמותת "הזנק למצוינות" מבוססת על שעות רבות של עבודה עם התלמידים מעבר לשעות הלימוד תוך הקניית עקרונות פיסיקליים בלמידה חוויתית תוך כדי ניסוי וטעייה, בניית דגמים וחקר ביצועים.
לאורך התהליך, התלמידים למדו רבות על חוקים פיסיקליים שונים ועל היישומים השונים שלהם כמו החוק השלישי של ניוטון, חוק ההתמדה, חוק שימור האנרגיה מעגלים חשמליים ועוד. בנוסף למדו התלמידים על שימוש בטכנולוגיות חדשניות כמו יצירת צורות תלת מימדיות בתוכנה והדפסתן במדפסת תלת מימד שיש בבית הספר כדי להשתמש בהן כחלקים שונים בדגם אותו הם היו צריכים לבנות. תלמידי הנבחרת הציגו מוטיבציה גבוהה, התמדה וכישורים יוצאי דופן מה שהוביל בסופו של דבר לתוצאה המרשימה של זכיה במקום הראשון.
המורה אלירן יהב הדריך את ניקיטה אלף, שירה אסטר, לינה אפנסייב, אייל בן נון, סופיה בנקס, שחר הרטשטיין, טל טרגן, יורין אריאל, אלין ירושלמי, עילאי כץ, איבון עיני אמסלם וליאור שניידר ואמר: "גם השנה עבדנו קשה כדי לעמוד במשימות המאתגרות של התחרות. התלמידים גילו יצירתיות, התמדה ועבודת צוות והביאו תוצרים מקוריים שגרמו להם גם להנאה וגם להבנת הפיסיקה באופן חווייתי בנוסף לתוכנית הלימודים בבית הספר. התלמידים נהנו מאוד מהתהליך ושמחו על ההישג . נהניתי מאוד מתהליך הליווי של התלמידים והתרשמתי רבות מהיכולות שלהם. בהחלט ראויים להערכה!".
דודי גריסרו מנהל בית הספר בירך את תלמידי ט'1 על הזכייה בתחרות והודה למורה אלירן יהב על מסירותו ומקצועיותו הרבה: "העובדה שאנו זוכים בתחרות מספר שנים ברציפות מעידה על כך שאנו אכן בדרך הנכונה בעידוד תלמידינו בחטיבת הביניים לקראת הבחירה ללמוד מקצועות המדעיים וטכנולוגים בתיכון ובהמשך גם באוניברסיטאות".
אושרת מלכה מ"מ ראש מינהל החינוך ומנמ"רית מצויינות ישובית, ברכה בשם ראש העיר אלי ברדה את מנהל ביה"ס, המורה אלירן והתלמידים על ההישג ואמרה: "אני גאה בתלמידי "אורט רוגוזין" שהשתתפו וזכו בתחרות "מסע מדע" של עמותת "הזנק למצויינות".
הרשות והצוותים החינוכיים מקדמים את החינוך המדעי-טכנולוגי תוך שאיפה למצוינות והשתתפות התלמידים בתחרויות מחוזיות וארציות. יש לנו תלמידים נפלאים, חרוצים וחכמים שמובילים יוזמות ומטפחים שיתופי פעולה ובזכות ההתמדה, הרצון והלמידה שלהם הם מגיעים להישגים מרשימים ועל כך מגיעה להם מלוא ההערכה".