מגדל העמק: מקום ראשון לביה"ס "עליזה בגין" בתערוכת אומנות מחוזית

הישג מרשים לתלמידי בית הספר שהציגו ציורים של דמותו של מנחם בגין בעקבות חיבורו לשם בית הספר

ילדי "עליזה בגין" יחד עם מנהלת בית הספר והמורה אמילי דוידוב. צילום: עליזה בגין

במסגרת חגיגות ה-75 לישראל השתתפו תלמידי "עליזה בגין" יחד עם המורה לאמנות, אמילי דוידוב בתערוכת "מנהיגים את הדרך". מתוך כלל בתי הספר שניגשו במחוז, עלו לשלב הגמר 25 בתי ספר ו-4 הציורים ששלח ביה"ס עלו לשלב הגמר וזכו במקום הראשון.
הנושא שבחרו התלמידים הוא דמותו של מנחם בגין בחיבור לשמו של בית הספר. היצירות נעשו בשילוב של למידה רב תחומית בין אומנות לשפה וליהדות ישראל בהשראת אומנים רבים ובטכניקת ביצוע שונות ומגוונות שנלמדו לאורך השנה. במהלך הלמידה נעשה תהליך חקר והעמקה של מנחם בגין כמנהיג, כאדם, כאיש משפחה. התערוכה תעטר את קירות הגלריה במשרד החינוך בשנתיים הקרובות.
מנהלת בית הספר דורית כהן אמרה: "אנו בביה"ס מאמינים כי חשיפה לעולם האומנויות פותח בפני הילדים צוהר לעולם מופלא ומרתק של יצירתיות כמו גם ביטוי ליכולות ולכישורים של כל תלמיד ותלמידה. בדרך זו זכו התלמידים להכיר, לחקור ולברר מזוויות נוספות את מורשתם הייחודית וזהותם הישראלית, תוך דיון מעמיק באתגרים העומדים לפנינו כחברה והדרכים למימוש החזון המשותף".
אושרת מלכה ראש מנהל החינוך הוסיפה: "הישג זה הינו המשיך ישיר להישגים של בית הספר כגון: ציון 698 הגבוה ביותר במחוז במסגרת תו תקן אירופאי EFQM ישראל למצוינות ואיכות בחינוך, זכייה במקומות הראשון והשני בחידון לרגל 70 שנה למגדל העמק, 6 מתלמידי כיתות ה'-ו' התקבלו לתכנית המצוינות של אוניברסיטת בר אילן, 22 מתלמידי כיתות ו' שהם 50% מתלמידי השכבה התקבלו לכיתות המופת של חטיבות הביניים בעיר ועוד".
ראש העיר אלי ברדה בירך את מנהלת בית הספר דורית כהן, המורה לאומנות אמילי דוידוב והתלמידים המוכשרים ואמר: "עוד הישג מצטרף לארון הביעים, האותות והתעודות של ביה"ס וכולנו גאים ומעריכים את הדרך, התהליכים והתוצאות".

פעילויות חינוכיות ערכיות ומשמעותיות בעמק יזרעאל

|

16 מרצים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל החלו קורס מרצים של מה"ט

|