מגדל העמק: מעלים הילוך במאבק במזבלות הפיראטיות ביפיע

מעבירים הילוך ושלב במאבק במזבלות הפיראטיות המהוות מוקד לשריפות, עשן וריחות הגורמים לסבל לתושבי מגדל העמק. 7 עוכבו לחקירה, 5 כלים נתפסו. ראש העיר אלי ברדה: "גם אם מדובר בתופעה שהיא מכת מדינה אנו לא נסכים להשלים איתה ובטח לא שהתושבים שלנו יסבלו. במקביל הנחתי לבצע בדיקה באזור התעשייה "רמת גבריאל" עם ניידת ניטור"

החרמת הכלים בשטח המזבלה הפיראטית. צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה

לאחר פעילות סמויה ומעקבים, המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ביצעה בשבוע שעבר אכיפה מול תחנת מעבר ואתר פסולת פיראטיים במועצה מקומית יפיע. במסגרת הפעילות עוכבו לחקירה 7 חשודים ונתפסו 5 כלים.
הפעילות של המשרד להגנת הסביבה נערכה בשיתוף יחידת ית"כ של מג"ב ארז בצפון, משטרת ישראל ויחידת ינשו"ף המשותפת לרשות הטבע והגנים ולמשרד להגנת הסביבה.
כזכור, בחודש ינואר קיימה צמרת המשרד להגנת הסביבה בראשות השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מנכ"ל המשרד גיא סמט וגורמי המקצוע ממחוז צפון ומאשכול אכיפה והמשטרה הירוקה, סיור מקיף באזור יפיע בסמוך למגדל העמק שם מתקיימות שרפות והשלכות פסולת פיראטיות, ונפגעת איכות חייהם של התושבים. בסיום סיור זה, הוחלט על פעילות אכיפה ממוקדת במקומות הללו.
במסגרת הפעילות, שנערכה בשיתוף יחידת ית"כ של מג"ב ארז בצפון, משטרת ישראל ויחידת ינשו"ף המשותפת לרשות הטבע והגנים ולמשרד להגנת הסביבה, נחקרו 7 חשודים ונתפסו 5 כלים ששימשו לביצוע העבירות. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית.
באזור מוטמנת פסולת בצורה שאינה חוקית ואינה מוסדרת. כתוצאה מכך, האזור סובל מבעירות פנימיות מתמשכות במערומי הפסולת הגורמות למפגעים סביבתיים משמעותיים, הכוללים בין היתר פליטות עשן, ריח, פליטת חומרים מסוכנים ומזהמים אחרים לאוויר, אשר פוגעים בתושבי מגדל העמק והאזור.
מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה פעל בחודשים האחרונים לצמצום מפגעי הפסולת באזור. במסגרת זו, ניהל המחוז הליך אכיפה מנהלי מול המועצה המקומית יפיע, והוציא התראה וצו מנהלי לצמצום או מניעת זיהום אוויר לפי חוק אוויר נקי לביצוע מיידי, וכן צו ניקוי לפי חוק שמירת הניקיון. עם זאת, במסגרת סיור פיקוח באתר, עלה כי ההפרות הסביבתיות לא טופלו כנדרש, מערומי הפסולת באתר גדלו והבעירות נמשכו.
בעקבות אי עמידה ממושכת של המועצה לדרישות המשרד, ובעקבות הימשכות המפגעים על אף פתיחת הליך אכיפה מנהלי, החליט המחוז על פתיחת תיק חקירה נגד המועצה והעומדים בראשה, בשיתוף המשטרה הירוקה של המשרד.
יוסי בר, מנהל המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה הוסיף: "תחנת המעבר הבלתי חוקית ביפיע מהווה מפגע סביבתי חמור, הפוגע בתושבי האזור ובסביבה. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ומחוז צפון של המשרד פועלים לצמצום המפגע והפסקת הפעילות של האתר, במטרה לשמור על איכות החיים ובריאות הציבור והסביבה. הפעילות היום היא צעד נוסף בדרך לאוויר נקי ובריא יותר, ולמיצוי הדין עם העבריינים הסביבתיים
השרה להגנת הסביבה המפירים את החוק ופוגעים בציבור".
עידית סילמן שנענתה להזמנתו הדחופה של ראש העיר אלי ברדה שבוע לאחר כניסתה לתפקיד אמרה: "בחודש ינואר 2023 קיימנו סיור מקיף באזור שבו ראינו את מפגעי הפסולת החמורים בשטחים הפתוחים ומייד לאחר מכן יצאנו במשרד להגנת הסביבה לפעילות אכיפה ממוקדת, על מנת להגביר את המשילות הסביבתית והפסקת המפגעים.
ראש העיר אלי ברדה שעומד בקשר יומי עם המשרד להגנת הסביבה ומקפיד לעדכן את התושבים בכל מידע ועדכון הודה לשתי חברות המועצה אלגריה בן קסוס ולריסה ברוק על מעורבותן ואמר: "גם אם מדובר בתופעה שהיא מכת מדינה אנו לא נסכים להשלים איתה ובטח לא שהתושבים שלנו יסבלו. במקביל הנחתי לבצע בדיקה באזור התעשייה "רמת גבריאל" עם ניידת ניטור של משרד הגנת הסביבה והנחיה למספר מפעלים לבצע ניטור עצמי לצד ניטור של המשרד להגנת הסביבה כדי לשלול או לאשש חשד לזיהומים וריחות מאזור התעשייה".

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|