מגדל העמק: מחסנים גם את החתולים נגד כלבת

במסגרת מבצע חיסון יצאה קריאה לתושבים לחסן את חיות המחמד לאור מגיפת הכלבת המתפשטת, כאשר במקביל מפזרים ברשות פיתיונות חיסון לחיות הבר. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

הווטרינרית העירונית של עיריית מגדל העמק ד"ר ליאת חדד קראה השבוע לתושבי העיר להגיע ולחסן את חתוליהם כנגד הכלבת.
במסגרת הקריאה מתבקשים בעלי החתולים בטרם הגיעם למשרדי המחלקה, לשלם את האגרה במחלקת הגביה בלבד ( בעלות של 14.5 שקלים לחתול מסורס/מעוקר, ו- 29 שקלים לחתול שאינו מסורס/מעוקר) ולהגיע עם החתול במנשא בשעות קבלת הקהל (יום א' בין השעות 16-18 ויום ד' בין השעות 12-13).
במקביל, נערכים במחלקה הווטרינרית בימים אלה לפיזור נוסף של פיתיונות המכילים חיסון כנגד מחלת הכלבת המיועדים לחיות הבר בסביבותיה של מגדל העמק.
צבעם של הפיתיונות בין ירוק כהה לחום ומוטבע עליו מספר וכיתוב בשפה האנגלית. גודלו של הפיתיון כגודל קופסת גפרורים והוא מפיץ ריח המושך בעלי חיים אליו. התושבים מתבקשים לנקוט משנה זהירות בימים אלה, לא לגעת בפיתיונות שפוזרו ולהימנע מלשחרר את הכלבים ללא רצועה.
הווטרינרית העירונית ד"ר ליאת חדד אמרה השבוע: "המלכודות והפיתיונות יפוזרו במהלך השבוע הבא ולכן אני פונה לתושבים להקפיד לא לשחרר את כלביהם בפארקים ובחורשות סביב ובתוך מגדל העמק. חשוב להדגיש כי החשש הגדול הוא ממגע ארעי עם בעלי חיים בו הנפגע אינו מייחס חשיבות למגע כמו שריטה או נשיכה קלה ללא פציעה ואינו יודע שעליו לגשת ולקבל טיפול או לדווח. אני מבקשת מהציבור לדווח למשרד הבריאות על כל תקרית של שריטה או נשיכה מבעל חיים".