מגדל העמק: הוקמה כיתת כוננות בעיר

ראש העיר אלי ברדה: "מלוא הערכה לתושבי העיר שהתנדבו להגן על הבית. רק כמות כלי הנשק הגבילה את הכפלת כיתות הכוננות". צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" פלוגה מגדוד חילוץ והצלה של פיקוד העורף – נפת עמקים, היו הראשונים שהוקפצו לשטח והופעלו לביצוע סיורים רגליים ברחובות העיר ומקומות הומי אדם.
הפלוגה התמקמה בביה"ס מחט "פסגות" ועם פתיחת מערכת החינוך ללימודים סייעו באבטחת גני ילדים שאין בשגרה תקן למאבטח.
במקביל לכך הוקמה כיתת כוננות על בסיס מתנדבים תושבי העיר אשר קיבלו נשקים ארוכים ועברו הכשרה מתאימה לשמש ככוננים של משטרת ישראל לפעולות מבצעיות שוטפות.

כיתת הכוננות במגדל העמק עם ראש העיר ברדה

בנוסף, 24 תושבים שקיבלו צו 8,התגייסו במסגרת כיתת כוננות נוספת שזכתה לכינוי "בני המקום" המבצעת סיורי נוכחות יחד עם כלי רכב 24/7, כאשר בשעות היום מיקוד הסיור הוא סביב מוסדות החינוך ובשעות הערב בכל רחבי העיר. הם זמינים לכל קריאה, אירוע או תרחיש.
מחסום משטרתי נייד ("נושם") הוצב בין השעות 19:00 ל- 07:00 ובין היתר מדלג בשעות הלילה בין ארבעת הכניסות השונות בעיר, מפגין נוכחות, מבצע ביקורות וזמין לכל משימה והקפצה.
בהמשך לזאת, העירייה יצאה "בקול קורא" לתושבי העיר "להיכנס מתחת לאלונקה" במטרה ולסייע באבטחת מוסדות החינוך ובכך לשמור על הילדים הלומדים במסגרות.